ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی از جمله اهداف مسابقه دانش آموزی نور ابن هيثم

اختتاميه مسابقه دانش آموزی نور ابن هيثم با حضور شخصیت های برجسته علمی کشور برگزار می شود

مهدی صفاری نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اختتاميه مسابقه دانش آموزی نور ابن هيثم، 17 ارديبهشت ماه 95 با حضور شخصیت‌های برجسته علمی کشور در تهران برگزار می شود.

 صفاری نیا اظهار داشت: دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به منظور ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم افق های جدید در اذهان جامعه دانش آموزی و مشارکت مراکز آموزشی، مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم را برگزار می کند که اختتامیه آن در روز جمعه 17 اردیبهشت ماه مصادف با ایام مبعث رسول اکرم(ص) در محل سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

وی ادامه داد: جایزه مصطفی(ص) در جهت تقویت بنیه علمی جهان اسلام در سطوح مختلف علمی، رویدادهای گوناگون را در سطوح دانش آموزی، دانشجویی تا سطوح بالای علمی پی‌ریزی کرده است که این مسابقه در جهت تقویت علمی سطح دانش آموزی بنیان گذاری شده و اهداف مهمی را دنبال می کند.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) درباره اهم اهداف برگزاری این مسابقه دانش آموزی خاطرنشان کرد: توسعه آگاهی عمومی نسبت به رویداد جایزه مصطفی(ص)، گامی در راستای ترویج علم، ایجاد یک نهضت علمی و اثرگذار در بین مدارس و دانش-آموزان کشور، تحکیم خودباوری، فرهنگ سازی و گفتمان علم و ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی بین نوجوانان کشور از جمله اهداف مهم برگزاری "مسابقه دانش آموزی نورابن هیثم" است.

صفاری نیا ادامه داد: موضوع این مسابقه بر اساس نام‌گذاری سال 2015 میلادی توسط یونسکو به نام "سال جهانی نور" (به مناسبت هزارمین سال تألیف کتاب المناظر ابن هیثم) در حوزه اپتیک و فوتونیک انتخاب ‌شده است. حوزه فعالیت شرکت‌کنندگان در این مسابقه، ساخت فیلم‌های علمی یک ‌دقیقه‌ای توسط گروه‌های دانش‌آموزی 2 یا 3 نفره در مدارس و پژوهشسراها در حوزه دانش، فناوری و کاربردهای نور بود. 

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه فیلم های برگزیده، بر روی سایت مسابقه در معرض دید جهانیان قرار می گیرد، افزود: از دانش آموزان برگزیده و مدارس پدیدآورنده‌ آثار برتر تجلیل می شود.

وی تصریح کرد: از جوايز دانش آموزان برگزيده و مدارس برتر در اختتاميه اين مسابقه، مي توان به نمایش دائم فیلم های برگزیده، با زیرنویس انگلیسی بر روی سایت مسابقه با امکان دانلود رایگان، اعطای 200 سکه بهار آزادی به دانش آموزان سازنده 200 فیلم برتر، اعطای لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان به دانش آموزان سازنده 20 فیلم برتر، اهدای 20 مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش مجموع 100 میلیون تومان به تعداد 20 مدرسه و پژوهش‌سرای دانش آموزی که بیشترین مجموع امتیازات فیلم های ساخته شده را کسب کرده اند، نام برد.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) تاکید کرد: حاميان مسابقه نور ابن هيثم، چند سازمان علمی با مشارکت در اطلاع رسانی و نيز تعدادی از سازمان های اقتصادی با مشارکت در تجهیز مراکز آموزشی هستند.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در اين مسابقه بیش از 10 هزار دانش آموز در قالب چهار هزار و 185 گروه است و بیش از دو هزار فيلم به دبيرخانه جايزه مصطفي(ص) ارسال شده است كه از اين تعداد 200 اثر به عنوان فيلم های برگزيده انتخاب شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: تیم داوری مسابقه ابن هيثم متشکل از نماینده انجمن ترویج علم ایران، نماینده مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، نماینده اتحادیه معلمان فیزیک ایران، یکی از برندگان جایزه ترویج علم ایران و دو معلم نخبه و ممتاز آموزش فیزیک هستند.

صفاری نیا گفت: مسابقه دانش آموزی نور ابن هيثم دارايی نتایج و دستاوردهايي از قبيل انگیزش و مشارکت هزاران دانش آموز از سراسر کشور در یک فعالیت علمی و اثرگذار، گامی در راستای ترویج علم، تحکیم خودباوری، روحیه کار، تلاش و علم دوستی در بین دانش آموزان با تولید محتوای آموزش مبتنی بر مشاهده و آزمایش توسط دانش آموزان کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار