آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت

پرداخت شدن معوقات فرهنگیان، تغییرات در طرح هدایت تحصیلی و ریشه کنی بی سوادی تا 3 سال آینده از جمله رویدادهای مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، از مهم ترین رویدادهای  وزارت آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت پرداخت شدن معوقات فرهنگیان و تغییرات در طرح هدایت تحصیلی بود.

خبر خوش وزیر درباره معوقات فرهنگيان 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت معوقات  فرهنگیان که شامل حق التدریس، حق الزحمه امتحانات، حقوق سرباز معلمان و حقوق قرار دادی ها می شود، از 8 اردیبهشت آغاز شده و به تدریج اعتبارات به استانها تعلق می گیرد.

تربیت 13 میلیون دانش آموز به وسیله یک میلیون معلم 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در حال تحصیل و حدود یک میلیون معلم که در 105 هزار مدرسه در سراسر کشور مشغول به تدریس هستند و آموزش و پرورش در مناطقی از کشور نیز فعالیت دارد که هیچ ارگان دولتی در آن مناطق مشغول به فعالیت نیست.

800 میلیارد تومان توسط خیرین متعهد صرف ساخت مدارس شده است 
علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر دانش آموزان در 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند و در سالی که گذشت، فعالیت 110 مدرسه تک دانش آموزی و چهار هزار و 800 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز مشغول به تحصیل نشان از عدالت آموزشی است که در این راستا آموزش و پرورش نزدیک به 800 میلیارد تومان را با کمک خیرین متعهد، برای مدرسه سازی پرداخته است.

نگاه وی‍ژه نهضت سوادآموزی به کودکان آسیب پذیر 
علی باقرزاده رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه کودکان در معرض آسیب باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند، گفت:‌ در راستای حمایت از کودکان آسیب پذیر، سازمان نهضت سواد آموزی با اعتبار خود اقدام به شناسایی و تامین هزینه های تحصیل چنین کودکانی کرده است.که براساس برآوردهای امسال، تعداد کودکان آسیب پذیر در گروه سنی شش الی 17 سال؛ 35 هزار نفر هستند؛ افراد زیر 10 سال که تعداد آنها پنج هزار نفر برآورد شده در مدارس عادی و افراد بالای 10 سال در سازمان نهضت سوادآموزی ادامه تحصیل می دهند.

تغییرات در طرح هدایت تحصیلی با اجرای سند تحول 
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش درخصوص تغییر برنامه هدایت تحصیلی گفت: در هدایت تحصیلی بعد از سند تحول مانند سایر نظام‌ها، برای دانش آموزان باید 2 برنامه هدایت تحصیلی، هدایت شغلی تدوین شود، اما به دلیل مشکلات کارشناسی نتوانستیم نظام مشاوره و هدایت شغلی را در این بازه زمانی تدوین کنیم.

عابدینی با بیان اینکه برای تحقق این جهت گیری باید ساز و کار مناسبی به کار گرفته شود؛ عنوان کرد: در طرح هدایت تحصیلی کنونی هدف این است که نظر دانش آموزان و همچنین اولیا درعملکرد آموزشی تأثیرگذار باشد، از این رو ،زودتر از موعد دانش آموزان در جریان انتخاب رشته قرار می گیرند و تقریبا از اواخر خردادماه توصیه نامه ها توزیع می شود تا دانش آموزان زمان کافی برای مشاوره داشته باشند.

پرداخت معوقات حق التدریس ها
محمد بطحایی معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار داشت:خوشبختانه تمام اعتبارات موردنیاز معلمان حق التدریس به کمک دولت در هفته گذشته تامین شد و فرآیند پرداخت به استان ها ابلاغ شده و به تدریج پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: آنچه برای سال جاری ابلاغ شده است نسبت به سال گذشته ، 20 درصد افزایش را نشان می دهد که این افزایش در حقوق و مزایا برای فرهنگیان لحاظ می شود.

استاندارد سازی، اولویت اصلی مدارس تیزهوشان 
احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش توجه به استاندارد سازی آزمون ها برای ورود به مدارس تیزهوشان را بسیار مهم تلقی کرد.

بی سوادی تا سه سال آینده ریشه كن می شود 
علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از ریشه كنی بی سوادی تا سه سال آینده خبر داد.

توجه به آموزش الکترونیک در دانشگاه فرهنگیان 
محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: هوشمندسازی از جمله اولویت های دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جدید است که موضوع توسعه آموزش الکترونیک در سطح وسیع پیش‌بینی شده و در این زمینه تمام ابعاد تربیتی و علمی را در نظر می‌گیریم تا این موضوع را به شیوه‌ای مناسب در دانشگاه گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید تولید محتوای الکترونیکی را آغاز می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.