دغدغه جهانی برای دریاچه ارومیه/

دعوت بهادری از دی‌کاپریو برای بازدید از دریاچه ارومیه

هادی بهادری ضمن تشكر از لئوناردو دی کاپریو، نسبت به واکنش در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه از این فعال محیط زیست جهت بازدید از دریاچه ارومیه برای احیای آن دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ در پی ادامه بحران زیست محیطی و کاهش سطح تراز آب دریاچه ارومیه نگرانی‌های جدی و البته جهانی شده است. دیروز لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال محیط زیست، در صفحه رسمی اینستاگرام خود به نقل از کانال هواشناسی، عکسی در رابطه با خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه منتشر و اینگونه روایت کرد:
لنگرگاهی ویران از دریاچه‌ی ارومیه در شمال غربی ایران که روزگاری بزرگترین دریاچه‌ی نمک خاورمیانه بود حال تنها ۵ درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. به خاطر تغییرات آب و هوایی، ساختن سد و کاهش بارش باران دیگر این دریاچه، دریاچه نیست.



این پست اینستاگرامی علاوه بر باعث حمایت گسترده مردمی، تقدیر و تشکر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون و همینطور گری لوییس، نماینده سازمان ملل در ایران را در پی داشت.

اما این تقدیر و تشکر و حمایت مردمی کافی نبود، هادی بهادری مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حمایت از دی کاپریو، وی را برای بازدید از دریاچه ارومیه دعوت کرد.

دعوت بهادری از دی‌کاپریو برای بازدید از دریاچه ارومیه

سید هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ضمن تقدیر و تشكر از ابراز احساسات لئوناردو دی کاپریو، نسبت به وضعیت دریاچه ارومیه و انتشار عكس دریاچه ارومیه، از این فعال محیط زیست جهت بازدید از دریاچه ارومیه برای احیای آن دعوت کرد.

بهادری خاطر نشان كرد: با توجه به پیامدهای خطرناک زیست محیطی و انسانی خشک شدن دریاچه ارومیه، از هرگونه حركت اجتماعی كه باعث توجه جوامع بین المللی به موضوع مهم دریاچه ارومیه شود استقبال می‌كنیم چرا که حركت جهانی جهت نجات دومین دریاچه شور جهان بسیار امیدوار کننده و نتیجه بخش خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
de caprio biyad Iran, hame miran bahash selfie begiran.