وزیر ارشاد در روز اصفهان در نمایشگاه کتاب عنوان کرد:

به اصفهانی بودن خود افتخار می‌کنم

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز اصفهان گفت: وجود دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نشر کتاب اصفهان را به یکی از بزرگ‌ترین ناشران استانی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی اصفهان با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسول زرگر استاندار اصفهان، جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد و جمعی از فعالان فرهنگی اصفهانی برگزار شد.

در این مراسم جنتی وزیر ارشاد در خصوص شهر اصفهان و مردم فرهیخته آن بیان کرد: سخن گفتن از اصفهان سهل و ممتنع است. سهل به دلیل شهرت آن در جهان و سخت به سبب اینکه سخن‌ها و گفته‌های بسیاری درباره اصفهان است و به آسانی نمی‌توان کلام تازه‌ای در رابطه با آن بیان کرد.

وی پس از نام بردن از مشاهیر شاخه‌های متعدد فرهنگی و هنری عنوان کرد: بنده با داشتن چنین آسمان پر ستاره‌ای به اصفهانی بودن خود افتخار می‌کنم. با بازدید در غرفه‌ها به غرفه مسعود سقفی برخوردیم که از قدیمی‌ترین ناشران اصفهان و ایران هستند که نشانگر علاقمندی مردم فرهنگ دوست اصفهان به کتاب است.

وزیر ارشاد در پایان از حجت الاسلام ارزانی معاون ارشاد اصفهان درخواست کرد برای زنده ماندن و پویایی جریان کتابخوانی، سراهای اهل قلم را برای مردم اصفهان افتتاح کنند و در ترویج کتابخوانی بکوشند.
 
این مراسم که با مدیریت و اجرای اسماعیل آذر برگزار شد در حاشیه آن با حضور وزیر  ارشاد، عباس صالحی معاون وزیر ارشاد  و استاندار اصفهان از کتاب لیلا پهلوان زاده برنده کتاب سال در سال 93 رونمایی شد.

در پایان برنامه از فعالان برگزیده فرهنگی از جمله ناشران ، نویسنده، لیتوگراف، کتابفروشی برتر و تاکسی فرهنگی اصفهان تقدیر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار