اهواز؛

مباحث دریا به تمام کتب مقاطع درسی اضافه خواهد شد

مدیر کل دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از افزودن مباحث دریا به تمام کتب مقاطع درسی طبق توافق بعمل آمده میان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود امانی طهرانی با بیان اینکه کتاب‌های درسی یک نقش ملی دارند افزود: مؤلفین کتابهای درسی باید با جغرافیا، صنعت، توانمندی‌ها و مشخصات کشور آشنا باشند و بطور کلی بازدید از مراکز علمی، صنعتی و تجاری کشور برای آن‌ها یک اولویت جدی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه هدف ما افزودن مباحث دریا به تمام کتب مقاطع درسی است تصریح کرد: در نظر داریم ابعاد مختلف موضوع حوزه دریا در حدی که به عنوان سواد عمومی شهروندان محسوب می‌شود را مورد توجه قرار دهیم.

امانی طهرانی به همکاری دوجانبه سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این یک اقدام مقطعی نیست بلکه اقدامی مستمر است که از مدت‌ها قبل آغاز شده و در حال حاضر نیز در بسیاری از کتاب های درسی المان‌ها، عناصر و قطعه‌های مفهومی که به موضوع دریا مرتبط است وجود دارد.

مدیر کل دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد که افزودن مباحث دریایی به کتاب‌های درسی منجر به ارتقاء سطح سواد دریایی مردم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.