اهواز؛

گرايش تئاتر خوزستان به سمت تئاتر گيشه

عضو هيات رئيسه انجمن هنرهاي نمايش خوزستان گفت: مهم ترين مشكل تئاتر استان عدم حمايت مالي از گروه هاي تئاتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالمحمد نعناكار بیان کرد: تئاتر تنها طنز يا تراژدي نيست، بلكه بايد آثار طنز، جدي، اجتماعي و تراژدي در كنار هم توليد و به نمايش گذاشته شوند.

وي اشتياق به ساخت تئاتر طنز را ناشي از حمايت نشدن گروه هاي تئاتر از نظر مالي از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان دانست و افزود: اگر چه شادي لازمه جامعه است ولي آثار منفي ناشي از توليد زياد تئاتر طنز مي تواند موجب كشيده شدن آثار طنز به سمت هجو شود.

نعناکار مهم ترين علت گرایش تئاتر خوزستان به سمت تئاتر گيشه و طنز را مشكل مالي عنوان و خاطرنشان کرد: از سويي دست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان براي حمايت از اين گروه ها خالي است.

عضو هيات رئيسه انجمن هنرهاي نمايش خوزستان به جايگاه نامناسب جامعه هنری خوزستان در تئاتر كشور اشاره کرد و اذعان داشت: جايگاه فعلي تئاتر خوزستان در كشور فاصله زيادي با جايگاه واقعي آن دارد ضمن اينكه ارتقاء كمي و كيفي هنرهاي نمايشي خوزستان نياز به همت مسئولان، پيشكسوتان و هنرمندان استان دارد. وي همچنین به كمبود سالن نمايش در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده صحيح نكردن از ظرفيت هاي موجود در استان از ديگر مشكلاتي است كه بايد با برنامه ريزي لازم براي استفاده بهينه از آن ها تلاش كرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.