فشار محافظه‌کاران کانادا به دولت: در برقراری ارتباط با ایران تجدیدنظر کنید

محافظه‌کاران کانادا که از منتقدان اصلی دولت این کشور به حساب می‌آیند، خواستار تجدیدنظر در برقراری تعامل دیپلماتیک با ایران شدند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری یهودیان کانادا (کنیدین جوییش نیوز)؛ محافظه‌کاران کانادایی مخالفت خود را با برقراری مجدد ارتباط دیپلماتیک این کشور و ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای اعلام کرده بودند. گرایش دولت "جاستین ترودو،" نخست وزیر کانادا، برای برقراری تعامل دیپلماتیک و اقتصادی با ایران، این سیاستمداران کهنه‌کار را به شدت نگران کرده است و از هیچ فرصتی برای تحت فشار قرار دادن دولت با هدف ممانعت از دوستی با ایران دریغ نمی‌کنند.

محافظه‌کاران کانادایی از دولت این کشور می‌خواهند درباره تعامل دیپلماتیک با ایران پاسخگو باشند. آنها خواستار تجدیدنظر دولت "ترودو" در این باره هستند. در جلسه سالانه پارلمان کانادا که به میزبانی انجمن حزبی محافظه‌کاران برگزار شد، "سخنگوی این گروه از مخالفان برقراری تعامل با ایران مدعی شد کانادا در ازسرگیری تعامل دیپلماتیک با ایران بسیار شتاب‌زده عمل کرده است.

"تونی کلمنت،" منتقد سیاست خارجی کانادا از حزب محافظه‌کار، در این باره مدعی شد: دولت باید آنچه را که در ارتباط با برقراری تعامل با ایران انجام می‌دهد، هرچه سریعتر متوقف کند. نه تنها هیچ تضمینی برای حفظ امنیت دفاتر دیپلماتیک کانادا در ایران وجود ندارد؛ بلکه ایران هنوز هم یک تهدید منطقه‌ای به حساب می‌آید. 

کلمنت همچنین در ادعایی تکراری گفت: ایران به سرکوب مردم در داخل کشور ادامه می‌دهد، از تروریسم حمایت می‌کند و حتی تلاش می‌کند، اسرائیل را نابود سازد.

پارلمان کانادا هفته ای از 2 تا 6 مه (13 تا 17 اردیبهشت) را به نام هفته پاسخگویی درباره ایران اختصاص داده است تا به مسائل حقوق بشر در این کشور رسیدگی شود. نمایندگان مخالف سیاست‌های خارجی دولت "ترودو" مدعی هستند تا زمانیکه موضوع حقوق در ایران یک چالش اساسی باقی بماند، کانادا نیابد با این کشور همکاری سیاسی و اقتصادی داشته باشد. 

کانادا در سال 2012 (1391) بنا به دلایل امنیتی سفارتخانه خود را در ایران تعطیل و روابط دیپلماتیک را با این کشور لغو کرد. به دنبال امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، کانادا نیز برای برقراری ارتباط با ایران و فعالیت در حوزه‌های اقتصادی این کشور اعلام آمادگی کرده است که با انتقاد بسیاری از مخالفان دولت "ترودو" مواجه شد.

"کلمنت" در جلسه هفته گذشته پارلمان کانادا به "استفان دیون،" وزیر خارجه این کشور،گفت چگونه خواستار برقراری تعامل با کشوری هستید که از تروریسم حمایت می‌کند؟

نمایندگان محافظه‌کار درحالی نگران برقراری ارتباط با ایران هستند که به ادعای آنها حقوق بشر را نقض می‌کند؛ که سالهاست دوست و متحد نزدیک رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی غاصب و کودک کُش باقی مانده‌اند. لابی‌های صهیونیستی در دیپلماسی کانادا نیز ریشه دوانده است و سیاست خارجی این کشور را هم راستا با منافع رژیم صهیونیستی پیش می‌برند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار