سالانه 150 هزار نفر قربانی سوختگی می‌شوند

رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: سالانه 150 تا 200 هزار مورد انواع سوختگی در کشور روی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛مصطفی ده‌ مرده‌ای رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری امروز در حاشیه نشست خبری چهلمین کنگره سوختگی با اشاره به همکاری جدید انجمن جراحان پلاستیک و  بیماران سوختگی گفت: طبق این تفاهم نامه همه بیماران سوختگی در صورت نداشتن بضاعت مالی به صورت رایگان تحت درمان و جراحی‌های ترمیمی در بیمارستان مطهری قرار می‌گیرند.

وی افزود: تنها بیماران ایرانی و دارای دفترچه بیمه مشمول دریافت خدمات درمانی و ترمیمی رایگان سوختگی توسط اساتید و جراحان فوق تخصص پلاستیک می‌شوند

رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری تصریح کرد: سالانه 150 تا 200 هزار مورد انواع سوختگی در کشور روی می‌دهد و از این تعداد 25 هزار مورد بستری می‌شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هزینه هر یک درصد ترمیم سوختگی در بیمارستان‌های خصوصی معادل 5 میلیون تومان و ترمیم 30 الی 40 درصد سوختگی 100 میلیون تومان، رقمی که در مراکز درمانی دولتی برای هر یک درصد سوختگی یک میلیون تومان است که از این میزان تنها شش درصد به صورت فرانشیز توسط بیمار پرداخت می‌شود.

ده مرده‌ای یادآور شد: متأسفانه سوختگی و عوارض ناشی از آن موجب مرگ دو الی سه هزار نفر در سال می‌شود و همین موضوع سوختگی را در زمره سیزدهمین بار بیماری‌ها در کشور قرار داده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار