چورکین: مواد انفجاری مورد استفاده تروریست‌ها در ترکیه ساخته می‌شود

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت بررسی مواد منفجره توقیف شده از تروریست‌ها در اطراف شهر تکریت نشان می‌دهد این مواد در ترکیه ساخته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، "ویتالی چورکین،" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد بررسی مواد منفجره توقیف شده از تروریستهای مسلح در اطراف شهر تکریت در استان صلاح الدین عراق نشان می دهد این مواد در ترکیه ساخته شده است. شرکتهایی که این مواد منفجره را ساخته‌اند نیز مشخص شده اند.

چورکین گفت بررسی شرایط فروش این مواد منفجره به کشورهای دیگر نشان می دهد این مواد در ترکیه ساخته شده یا آنکه این مواد به صورت غیرقانونی به این کشور انتقال یافته است تا به صورت مجدد صادر شود.

چورکین از بی اعتنایی برخی کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل به گسترش مواد نظامی سمی در منطقه و استفاده افراد مسلح از این مواد نظامی و نیز تلاش این کشورها فقط برای سرزنش دولت سوریه، انتقاد کرد.

وی گفت: «خبرها از اقدام افراد مسلح به استفاده از مهمات نظامی شیمیایی به شدت باعث نگرانی روسیه است و "بان کی مون،" دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود درباره عراق نگفته است که آیا سازمان ملل در این خصوص تحقیق می کند یا خیر.»

چورکین بار دیگر اهمیت موافقت با پیش نویس قطعنامه روسی- چینی را در خصوص ممنوعیت تولید مواد شیمیایی و استفاده از آن یادآور شد اما کشورهای غربی با بهانه های ساختگی نمی گذارند این پیش نویس مطرح و تصویب شود.

چورکین گفت:« دولت ترکیه به صورت دوره ای حاکمیت عراق را نقض می کند و آنکارا به بهانه مبارزه با تروریسم، حضور گسترده نظامی خود را در مطنقه بعشیقه حفظ کرده است.»

چورکین درباره گسترش شبکه تروریستی داعش به سوی لیبی و افغانستان و اروپا هشدار داد و این پرسش را مطرح کرد که نقش آفرینی ائتلاف بین المللی علیه تروریسم به فرماندهی آمریکا کجاست؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار