پاسخ رئیس صندوق احیاء به حضور مستندسازان در عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه قربانی بازی شرکت عظام و صندوق احیا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عمارت مسعودیه در سال 1389 با منظور مرمت و بهره‌برداری توسط صندوق احیاء و مرمت میراث فرهنگی به شرکت عظام واگذار شد.  تاکنون مرمت فضای بیرونی ساختمان در سال 90 و 91 انجام شد و به بهره‌برداری رسید. اما پس از آن هیچگونه مرمتی در آن صورت نگرفت و به حال خود رها شد.

به توپ بستن عمارت مسعودیه 

بعد از گذشت چند وقت صبح امروز 18 اردیبهشت ماه شاهد این هستیم که یک گروه مستند ساز برای ساخت مستندی به نام «به توپ بستن مجلس» به کارگردانی آزاده اخلاقی با مجوز شرکت عظام و بدون هماهنگی با صندوق احیا در این مکان مستقر شدند.

به توپ بستن عمارت مسعودیه 

در پی این اتفاق محمدرضا پوینده مدیر صندوق احیا در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این اتفاق گفت: ما به صورت اداری، حقوقی و قضایی موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم تا چند روز آینده عمارت مسعودیه به میراث فرهنگی بازگردد.

به توپ بستن عمارت مسعودیه 

وی ادامه داد: این فیلمبرداری بدون هماهنگی با ما صورت گرفت و ما فکر نمی‌کنیم حضور 300 تا 400 نفر در وضعیت فعلی‌ عمارت درست باشد. هیچگونه بهره‌برداری در این مکان نباید انجام شود و ما بارها از شرکت عظام خواستیم که بهره‌برداری‌ها را متوقف کند ولی آنها هیچگونه توجهی نکردند. شرکت عظام باید بعد از لغو قرارداد سریعا عمارت مسعودیه را به صندوق احیا و بهره‌برداری پس دهد.

به توپ بستن عمارت مسعودیه 

گفتنی است؛ گروه فیلمبرداری این مستند در حال ساختن صحنه به توپ بستن مجلس هستند و این در حالی است که استحکام ساختمان سست است و احتمال هر لحظه ریزش بخش‌هایی از آن وجو دارد.

به توپ بستن عمارت مسعودیه

نکته قابل توجه این است که شرکت عظام بر اساس قراردادی که با صندوق احیاء بسته‌اند تنها اجازه ساخت مجموعه اقامتی پنج ستاره دارند و اجازه هیچگونه بهره‌برداری‌های دیگری به آنها داده نشده است.
 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار