برنامه‌های سازمان گردشگری استان فارس در هفته میراث فرهنگی

برگزاری چندین نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی در اماکن تاریخی شیراز از برنامه‌های این استان در هفته میراث فرهنگی است.

مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه استان فارس گفت: از 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه‌ها، هفته میراث فرهنگی هم آغاز می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: برگزاری چندین نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی در اماکن تاریخی شیراز از جمله برنامه‌های ماست که در همین رابطه نمایشگاهی در مجموعه فرهنگی حافظ برپا می‌شود.

زنگ میراث فرهنگی در روز 29 اردیبهشت ماه در مدارس فارس نواخته خواهد شد که در این روز کارشناسان میراث فرهنگی به مدارس استان رفته و به مدت یک ساعت در خصوص حفظ و حراست و همچنین احیای میراث فرهنگی استان تدریس خواهند کرد.

وی افزود: در این هفته از پژوهشگران برتر در حوزه میراث فرهنگی اعم از دانشجویان، اساتید دانشگاه و کارشناسان میراث فرهنگی فارس تجلیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین از رونمایی راهنمای تصویری در ارگ کریم خانی (اینفوگرافی) در این هفته خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته نشست علمی و کارگاه آموزشی در مجموعه جهانی تخت جمشید، همچنین برگزاری دو مسابقه نقاشی مکتب شیراز و موضوع موزه و بناهای تاریخی در مجموعه فرهنگی حافظ است. 

امیری به مشارکت این اداره کل با شهرداری درخصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی «سی راه» در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: اردوی کوهنوردی توسط کارکنان حوزه میراث فرهنگی فارس نیز در روز 30 اردیبهشت ماه در ارتفاعات نور آباد برگزار خواهد شد. همچنین به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر سوم خردادماه قبور شهدا گلباران می‌شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار