وزیر کشور مطرح کرد:

تبادل مواد مخدر با منجنیق در سطح وسیع نیست / ادامه تحقیقات درباره سوءقصد به کارمند وزارت امور خارجه

وزیر کشوردر خصوص تبادل بین مرزی مواد مخدر به وسیله منجنیق گفت: اینطور اتفاقات همیشه بوده اما نیرو‌های مررزبانی در حال رصد هستند.

عده‌ای فقط به برخورد گشت نامحسوس به بی‌حجاب‌ها متمرکز شده‌اند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری بیست و یکمین همایش سراری  فرماندهان و مسئولان ناجا که امروز یک شنبه درستاد فرماندهی نیرو انتظامی برگزار شد، اظهارداشت: موضوع گشت نامحسوس آن گونه که مطرح شده نبود و قرار بود از این نیروها در جهت تقویت از ماموران عملیاتی در زمان استحراتشان در حوزه های اخاذی، سرقت، درگیری ها و برخی اقداماتی دیگر استفاده کرد.

وی ادامه داد: این درحالی است همه در خصوص گشت نامحسوس به حوزه عفاف وحجاب متمرکز شدند ولی کسانی که مقررات را راعایت نکرده و به تذکرات بهایی نمی‌دهند یقیناَ با برخورد مواجه خواهند شد.

وزیرکشور با بیان اینکه گشت نامحسوس یک موضوع بین بخشی است و همه بخش ها مسئولیت دارند که در چهار چوب فعالیت خود در تحقق امنیت اخلاقی و اجتماعی بکوشند گفت: ناجا در حوزه عمومی و خبایانی موظف به برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی است وبرای اینکه اثر گزاری همه بخش ها بیشتر باشد، موضوع گشت نامحسوس پلیس در شورای امنیت و در حوزه اجتماعی واخلاقی شورای اجتماعی به بحث گذاشته می شود تا به شکلی آماده تر اجرا شود.

*با افزایش ترافیک موافق نیستیم

وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص انتقال نمایشگاه کتاب به نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب گفت: من مسئول پاسخگوییی به انتقال نمایشگاه کتاب نیستم ولی ماهم به عنوان وزارت کشور ونیروی انتظامی با فعالیتی که موجب افزایش ترافیک شود موافق نیستیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: حالا که نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شده باید با فراهم نمودن آمادگی بهتر در این نمایشگاه باقی نمایشگاه‌ها را نیز به این مکان منتقل کنیم تا آن ها نیز ازظرفیت این مکان استفاده کنند.

*تبادل مواد مخدر با منجنیق در سطح وسیع نیست 

وزیر کشوردر خصوص پرسش خبرنگاری مبنی به تبادل بین مرزی مواد مخدر به وسیله منجنیق گفت: اینطور اتفاقات همیشه بوده اما نیرو‌های مررزبانی در حال رصد هستند، و این گونه جریان ها بااین امکان در سطح وسیع وجود ندارد.

*ترور میرمحمود موسوی در حال پیگری است

رحمانی فضلی در خصوص پرسش خبرنگاری مبنی بر خبر ترور میر محمود موسوی که بارها در فضای مجازی پیچیده و منتشر شده، گفت: طبق صحبتی که با فرماندهی انتظامی داشته‌ام این مقام هیچ گزارشی در این خصوص نداشته و موضوع به جد در حال پیگیری است.

وی افزود: روزانه انواعی از خفت گیری و زور گیری ها در حال انجام است اما آنچه از برآوردهای اولیه موضوع ترور میر محمود موسوی به دست آمده، حاکی از نوعی سرقت و زور گیری بوده که هم اکنون تحقیقات در حال انجام است.

* خنثی سازی عملیات تروریستی در انتخابات

وزیر کشور در خصوص پرسش خبرنگاری مبنی بر گزارش وزیر اطلاعات درباره موراد امنیتی انتخابات گفت: در خصوص خنثی سازی عملیات تروریستی در  انتخابات مورد امنیتی خاصی نداشته‌ایم ولی همیشه در مرز ایران در معرض تروریست‌های هستیم که بنا بر رصد کامل و تسلط قوی، این افراد موفق به اجرای اهداف خود نشده‌ و در شهرهای داخلی و تهران هیچ مشکل خاصی نداشته‌ایم.

*انجام فعالیت اقتصادی در گروه امنیت است

رحمانی فضلی درباره پرسش خبرنگاری مبنی بر نقش نیروی انتظامی در تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) گفت: بستر فعالیت اقتصادی امنیت است و اگر امنیت وجود نداشته باشد به توسعه اقتصادی دست نخواهیم یافت.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت داخلی است، گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی برای رسیدن به ثبات، پایداری و امنیت، بستر را برای سرمایه گذران داخلی و خارجی و بهره مندی از این ظرفیت هموار کنیم.

*برگزار کنندگان مراسم مختلط با برخورد قانون مواجعه می‌شوند

وزیر کشور در خصوص  پرسش خبرنگاری مبنی بر برگزاری مراسم مختلط از سوی برخی باغ‌ و تالارهای حاشیه شهر و نحوه برخورد ناجا با این افراد، گفت: قانون محدودیت زمانی و مکانی ندارد، هر گونه  اقدامی که خلاف شئونات بوده و در منظر عموم رخ دهد و حتی موجب مزاحمت سایر افراد نیز شود، نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: برخی افراد سودجو که باغات خود در اختیار برگزاری مراسماتی برخلاف موازین قانونی قرار می‌دهند با رویت ناجا با برخورد آنها مواجه خواهند شد.

**درگیری‌های قومی سیاسی و امنیتی نبوده است

وزیر کشور در خصوص درگیری‌های قومی گفت: درگیری قومی، سیاسی و امنیتی نبوده و موضوعات محلی و خانوادگی بوده که با ورود نیروی انتظامی، قوه قضائیه و شورای تامین استانداری حل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار