مدافع سرسخت اسرائیل، حامی اصلی کلینتون در انتخابات 2016

هیلاری کلینتون برای پیروزی در انتخابات دست به هر کاری می‌زند؛ از جمله استفاده از حامیان خارجی مانند «حیم سابان» میلیاردر اسرائیلی.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبگاه «وترنز تودی» در یادداشتی به تحلیل عملکرد «حیم سابان» حامی مالی هیلاری کلینتون در رقابت‌های انتخابات 2016 آمریکا پرداخت. به نوشته این وبگاه، تمام تلاش سابان تنها در راستای یک هدف است: ابقای اسرائیل.

در این گزارش آمده است: «حیم سابان» تهیه‌کننده رسانه‌ای، سرمایه‌گذار، نوازنده و یک میلیاردر اسرائیلی-آمریکایی است. وی بخش اعظمی از درآمدهای خود را از فعالیت‌های تجاری، تفریحی و رسانه‌ای بدست آورده و طبق رتبه‌بندی «فوربس» 143مین ثروتمند در آمریکا محسوب می‌گردد. مرکز سابان در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اقدامات سیاسی حمایت از اسرائیل در آمریکا اشاره کرد.

سابان در سال 1944 در خانواده‌ای یهودی در مصر متولد و در سال 1956 همزمان با مهاجرت تعداد زیادی از خانوارهای یهودی از مصر به سرزمین‌های اشغالی، با خانواده خود در این منطقه ساکن شد. یکی از معلمان دوره تحصیلی‌اش به وی گفته بود: تو برای علم و تحصیل نه، بلکه برای پول‌سازی ساخته شده‌ای. سابان پس از ازدواج صاحب دو فرزند شد که هر دوی آن‌ها اکنون در آمریکا زندگی می‌کنند.

این سرمایه‌دار یهودی با تشکیل گروه نوازندگی و اجرای کنسرت‌های موسیقی در کشورهای مختلف از جمله انگلیس و فرانسه درآمدهای خوبی بدست آورد. سابان در سال 1988 بنیاد سرگرمی بنام خود در آمریکا ایجاد کرد و به نوازندگی و تهیه‌کنندگی برنامه‌های تلویزیونی کودکان پرداخت. دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای سابان به فراتر از آمریکا و اروپا نیز کشیده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار