احداث 2 پایگاه امداد جاده‌ای در محورهای یاسوج ـ اصفهان و یاسوج ـ چرام

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد احداث پایگاه جاده‌ای محور بویراحمد به چرام را از اولویت‌های سال 95 عنوان کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مسعود مثنوی با تبریک هفته هلال‌احمر به اهداف جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: تلاش برای تسکین آلام بشری، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم مقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آن‌ها و تلاش برای تامین احترام انسان‌ها از عمده اهداف جمعیت هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد اداره امور جوانان جمعییت و توسعه مشارکت جوانان در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های مربوط به آن‌ها و تربیت و آموزش جوانان به منظور آماده ساختن آنان در انجام خدمات امدادی و عام المنفعه را از دیگر اهداف جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد.

مثنوی به اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری 21 دوره تخصصی امداد و نجات، برگزاری 9 مانور، 17 مورد خدمات‌رسانی به خانوارهای در برف مانده، 34 مورد حوادث کوهستان و 358 مورد امداد رسانی جاده‌ای از اهم فعالیت‌های سال 94 جمعیت هلال‌احمر استان بود.

این مسؤول در ادامه بهره‌مندی 90 هزار نفر از فعالیت داوطلبین جمعیت هلال‌احمر، برگزاری طرح دادرس در 100 مدرسه، بهره‌مندی 600 نفر از جوانان اعضای جمعیت هلال‌احمر از فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری هشت دوره آموزشی در قالب 14 تیم بهداشتی اضطراری و تحصیل 600 دانشجو در مرکز آموزشی علمی و کاربردی جمعیت هلال‌احمر را از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در سال 94 عنوان کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اولویت‌های جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در سال جدید اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی و حمایتی، برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات، جذب نیرو و گسترش پایگاه‌های جاده‌ای از برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر در سال جاری است.

مثنوی ادامه داد: با توجه به اینکه پایگاه‌ امداد و نجات کنونی محور یاسوج به اصفهان استاندارد لازم را ندارد بر همین اساس احداث پایگاه جدید در این محور را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد احداث پایگاه جاده‌ای محور بویراحمد به چرام را از دیگر اولویت‌های سال 95 عنوان کرد.

این مسؤول در بخش پایانی سخنان خود به طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر و خدمات‌دهی به مسافران اشاره کرد و گفت: طرح امداد و نجات نوروزی در قالب 14 پایگاه برگزار و 109 مسافر را تحت پوشش قرار داد.

وی با بیان اینکه 111 مورد اعزام آمبولانس در ایام نوروز داشتیم، ادامه داد: در طرح امداد و نجات نوروزی 122 تیم عملیاتی در قالب 435 نیرو به محل حوادث اعلام شده اعزام شدند.

مثنوی طرح ایمنی و سلامت مسافران را از دیگر طرح‌های اجرایی جمعیت هلال‌احمر در نوروز 95 عنوان کرد و گفت: این طرح با 15 پست ثابت و 6 پست سیار، 14 خیمه نماز برگزار و 240 هزار نفر از خدمات این طرح بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه 470 هزار بروشور، نقشه و انواع اقلام فرهنگی در قالب طرح ایمینی و سلامت مسافران در ایام نوروز توزیع کردیم، گفت: در این طرح 14 ایستگاه سلامت برپا و 25 هزار مسافر از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد در پایان سخنان خود طرح داوطلب‌یار امداد و نجات را از دیگر طرح‌های نوروزی عنوان کرد و گفت: این طرح در 6 پایگاه با حضور 36 پزشک و پیراپزشک و با بهره‌مندی 30 هزار و 300 نفر به صورت مستقیم خدمت‌رسانی شدند.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: احداث ، پایگاه ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.