کرمان؛

مخالف دولت با هر گونه بی ثباتی درحوزه اقتصاد ونرخ ارز

معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع کرمانیهای مقیم خارج از کشور گفت: ما در اقتصاد کشور جلوی بی ثباتی ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمد شریعتمداری درجمع تجار وسرمایه گذاران کرمانی اظهار کرد: ما مخالف هر گونه بی ثباتی درحوزه اقتصاد ونرخ ارز هستیم.

وی تاکید کرد: دولت منابع درآمدی نفت ومالیات را برای هزینه های خود در اختیار دارد اما تازمانی که تحت تاثیر جریانات نفتی باشیم دچار رکود ودر شرایط رکود هم با کاهش مالیات روبرو خواهیم شد.

وی افزود: درشرایط تحریم باید راهی برای فروش نفت می بود که باعث رشد امثال بابک زنجانی شد که ما از طریق برخی افراد به شکل دور زدن نفت مان را می فروختیم.

شریعتمداری اظهار کرد:نباید تسهیلات ونرخ سود بانکی را دستوری کنیم نرخ سود تسهیلات ونرخ تورم وارزش پول ملی ارتباط مستقیمی باهم دارند.

وی با بیان اینکه دولت موفق شد در توافق با قدرت های جهانی سربازان سیاست خارجی را در عرصه پرمخاطره ای وارد کرده گفت: در واقع ما توانستیم در نبرد با 6قدرت برتر دنیاهماوردی فکری وحقوقی ایجاد کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد:حذف سازمان برنامه بودجه یکی از اتفاقات ناگواری بود که بعد از احیا توسط دولت هنوز نتوانسته است سرپا بایستد برای اینکه نیروهای خود را از دست داده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد:قیمت دلار در بازارهای جهانی کاهش داشته است وما در تلاش هستیم به توریم زیر یک درصد برسیم چرا که ما جز معدود کشورهایی هستیم که تورم بالای 10درصد را تجربه می کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی این تورم کاهش یابد می توان در باره اقتصاد بانکی ونحوه مدیریت سود وبهره و..صحبت کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه قبول داریم سیاست های خارجی ، ثبات ارز در داخل کشور وقانون می تواند به سرمایه گذاری روح امید بدهد، افزود: دولت موفق شده علی رغم همه فراز ونشیب ها نرخ ارز را ثابت نگه دارد واکنون ما آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد داریم.

وی خاطرنشان کرد:دراستان کرمان با بکار گیری سیاست اعتدال هر دو جناح را حول محور دولت به کمک گرفتیم به گونه ای که ائمه جمعه نیز در کارها مشارکت می کنند وهمه چیز برای سرمایه گذاری مناسب است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اقتصاد ، ارز ، دولت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.