معاون درمان وزیر بهداشت از کمبود جدی تخت بیمارستانی به ویژه در بخش اورژانس خبر داد.

 محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل ازدحام بیماران در بخش های اورژانس گفت: اورژانس‌های اصلی تهران  به دلیل نداشتن شرایط مطلوب، در ماه رمضان سال گذشته به درخواست وزیر بهداشت بهبود وضعیت آنها در دستور کار قرار گرفت و در این مدت 11 ماه به صورت مستمر اقدامات موثری در این راستا صورت گرفت.

وی با بیان اینکه 15 سرفصل مهم برای اصلاح وضعیت فیزیکی و تکمیل نیروی انسانی اورژانس در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: حضور پزشکان متخصص مقیم در طب اورژانس وجابجایی افراد کم تجربه با نیروی متخصص ، افزایش پرداختی پرسنل اورژانس برای ترغیب و افزایش انگیزه در آنها و کاهش مدت زمان تعیین پذیرش بیمار و رسیدن به استاندارد 12 ساعت برای زمان خروج از اورژانس از جمله اقداماتی بوده که در مدت 11 ماه صورت گرفت.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: در این مدت 60 بازرسی میدانی از 15 اورژانس اصلی تهران صورت گرفته و به طور کلی 15 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی برای این مراکز اورژانس و 30 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و توسعه آن در نظر گرفته شد.

آقاجانی در خصوص تامین نیروی انسانی در این مراکز گفت: مجوز لازم برای1000 نیروی انسانی در تکمیل کادر اورژانس داده شد و اکنون وضعیت نیروی انسانی به ویژه نیروی پرستاری در 15 اورژانس تهران استاندارد است.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود تخت بیمارستانی و اورژانس جدی است، ادامه داد: طبق آخرین گزارش شورای معاونین کمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی بوده که موجب تخلیه دیر هنگام تخت‌های اورژانس و ماندن بیماران این بخش در صف انتظار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار