برنامه‌های معاونت درمان برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی

معاون درمان وزارت بهداشت از برنامه‌های این معاونت برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت که صبح امروز در تهران برگزار شد محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص ضرورت مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حوزه سلامت گفت: از دلایل ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی در حوزه سلامت محدودیت منابع مالی داخلی به ویژه دولتی، استفاده از توان مدیریتی بخش خصوصی و دولتی، لزوم ایجاد فرصت شغلی و کاهش تصدی گری در این حوزه است.

وی افزود: پوشش فراگیر خدمات درمانی، افزایش کیفیت اثربخشی خدمات، انتخاب نوع مدل، مشارکت با توجه به نوع پروژه درمانی و شرایط اقتصادی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آقاجانی ضمن تأکید بر اصل برد- برد- برد در مورد نقش مهم قیمت تمام شده خدمات در جلب مشارکت‌ها گفت: رعایت اصل قیمت تمام شده خدمات برای جلب مشارکت و خرید راهبردی خدمات و رسیدن به رقابت در مشارکت‌های اقتصادی از نکات مهم در سرمایه‌گذاری حوزه سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تحلیل هزینه های سلامت در ایران بیان کرد: ‌مجموع هزینه‌های سلامت در دنیا 6 هزار و 800 میلیارد دلار است که بیش از 5 هزار و 500 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق نفت، تسهیلات و مخابرات به حوزه سلامت اختصاص می‌یابد که ایران نیز شرایط مشابه این را دارد.

وی در خصوص شاخص تخت به جمعیت در ایران گفت: متأسفانه ایران با داشتن شاخص 1.6 تا 1.7 تخت به ازای هزار نفر در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

وی ادامه داد: حدود 241 بیمارستان با 40 هزار تخت در حال ساخت داریم که 152 بیمارستان با 28 هزار تخت کمتر از 50 درصد پیشرفت کرده است و نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم.

آقاجانی تأکید کرد: برای رسیدن به شاخص منطقه یا 2.7 تخت به ازای هزار نفر با احداث بیمارستان های جدید به 100 هزار تخت دست می‌یابیم.

وی در خصوص هدف مشارکت در ساخت آزمایشگاه‌ها بیان کرد: بهبود در دسترسی مردم به خدمات باکیفیت آزمایشگاهی ایجاد آزمایشگاه‌های جدید در سیستم مکانیزه، بهبود مدیریت در آزمایشگاه‌های پزشکی، کاهش هزینه‌های تمام شده خدمات و افزایش بهره‌وری از جمله هدف‌های وزارت بهداشت است.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص هدف از اجرای برنامه‌های مرتبط با بیماران دیالیز گفت: افزایش بهر‌ه‌وری اثر بخش خدمات دیالیز، افزایش دسترسی بیماران به خدمات، کاهش تصدی‌گری دولت ارتقای کیفیت خدمات، توسعه هزار و 500 تخت و ماشین دیالیز و جایگزین هزار و 400 مورد از آن و توسعه خدمات دیالیز به خارج از بیمارستان به عنوان خدمات سرپایی از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است.

وی در خصوص اهداف وزارت بهداشت از برنامه‌هایی که برای بیماران سرطانی انجام داده‌، گفت: توسعه و ارتقای وضعیت خدمات و نیروی انسانی در زمینه تشخیص و درمان سرطان و توزیع عادلانه خدمات و بهبود کیفیت زندگی و افزایش بقای این بیماران از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است به این منظور طرح آمایش ملی سرطان برای دسترسی عادلانه خدمات به این بیماران در سه سطح یک، دو و سه اجرا شد.

وی افزود: سطح یک شامل 52 مرکز شیمی درمانی سرپایی و 131 مرکز غربالگری سرپایی سرطان، تیپ دو شامل 37 مرکز تخصصی سرطان با خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی و تیپ سه شامل 14 مرکز در 14 پست کشوری با خدمات تشخیصی پیشرفته است.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.