راه‌اندازی بیش از هزار واحد اختصاصی زایمان در آینده‌ای نزدیک

معاون درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی هزار و 123 واحد اختصاصی زایمان برای ترویج زایمان طبیعی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت دومین سالگرد طرح تحول سلامت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد در خصوص معضلات حوزه درمان پیش از اجرای طرح تحول سلامت گفت: پیش از اجری طرح تحول سلامت حدود 178 بیمارستان قدمت بالای 50 سال داشتند و بقیه به دلیل عدم بازسازی وضعیت خوبی نداشتند.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها تجهیزات پزشکی فوق‌العاده قدیمی و بسیاری از آنها از رده خارج بودند.

آقاجانی با بیان اینکه مشکلات عمده‌ای در بخش خدمات هتلینگ وجود داشت، گفت: بسیاری از بیمارستان‌ها از لحاظ مالی ورشکسته بودند و بیش از یک سال بدهی داشتند.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت با کمبود جدی پزشکان در مناطق محروم، کمبود جدی تخت icu و آمار بالای سزارین مواجه بودیم.

آقاجانی در خصوص دستاوردهای طرح تحول سلامت گفت: از دستاوردهای این طرح کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمارستان‌ها و افزایش کیفیت خدمات، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات و افزایش رضایت‌مندی مردم بوده است.

وی از ایجاد 17 مرکز جدید ناباروری در کشور و تجهیز 24 مرکز ناباروری خبر داد و گفت: ساخت، گسترش و بهسازی 366 بلوک زایمان در کشور داشتیم که امیدواریم هزار و 123 واحد اختصاصی زایمان را در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی کنیم.

وی در خصوص میزان بهره‌مندی مردم از خدمات بستری با اجرای طرح تحول سلامت گفت: 5 میلیون بیمار از خدمات بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت با اجرای طرح سلامت بهره‌مند شدند همچنین قیمت خدمات و لوازم پزشکی 42 درصد کاهش یافت.

آقاجانی تأکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت پرداخت از جیب مردم از 37 درصد به کمتر از 6 درصد در بیمارستان‌ها رسید همچنین ارجاع مردم برای خرید دارو و لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان از حدود 100 درصد به 3 درصد کاهش یافت.

آقاجانی اظهار کرد: 94 میلیون ویزیت در سال 94 صورت گرفت که از این تعداد 66 میلیون با حمایت طرح تحول نظام سلامت تنها 3 هزار تومان بابت ویزیت پرداخت داشته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با تأکید بر توسعه و ترویج زایمان طبیعی در کشور گفت: 920 هزار زایمان طبیعی در کشور انجام شد و شاخص سزارین 6.5 درصد از عدد مطلق و 11.6 درصد از عدد پایه کاهش یافت.

آقاجانی افزود: 5 هزار و 375 پزشک متخصص و فوق‌ تخصص در 301 شهر و 338 بیمارستان اغلب به صورت تمام وقت در مناطق محروم ارائه خدمت می‌کنند همچنین 860 متخصص مستقل در 19 رشته همچنین 412 بیمارستان و 214 شهر روزانه حضور دارند.

وی با بیان اینکه توسعه خدمات اورژانس هوایی از رویکردهای معاونت درمان است گفت: ‌21 پایگاه اورژانس هوایی راه‌اندازی شد که 3 هزار و 747 مصدوم با 2 هزار و 665 پرواز جابجا شدند.

این خبر در حال تکمیل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار