کرمان؛

تاپایان سال 24میلیون تن ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود

با اجرای ویدئو کنفرانس وارتباط وزیر صنعت با رئیس جمهور بیش از 10طرح صنعتی ومعدنی در استان به بهره برداری رسید.

تاپایان سال 24میلیون تن ظرفیت فولاد کشور افزوده می شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در این مراسم با حضور رئیس جمهور به شکل مجازی ، وزیر صنعت ،معدن وتجارت گفت: امروز شاهد آغاز مراحل اجرایی طرح هایی هستیم که اغلب به نحوی به معدن وصنایع معدنی ربط دارد.

وی تاکیدکرد:حدود ده طرح در صنایع معدن افتتاح ویا به مرحله اجرا وارد شد .

نعمت الله زاده در خصص طرح ها نیز گفت: 4طرح با حدود 1500میلیاردتومان سرمایه گذاری و 1400نفر اشتغال زایی مستقیم در نقاط مختلف استان افتتاح شد.

وی تاکید کرد:این طرح ها درحوزه معدن وصنایع معدن و پتروشیمی است

وزیرصنعت،معدن وتجارت اظهار کرد: 6800میلیارد تومان پیش بینی سرمایه گذاری وایجاد 1800شغل برای طرح های حوزه صنعت انجام شده است.

وی گفت: کنسانتره شماره دو فولادزرند ایرانیان با مشارکت سرمایه گذار خارجی وپیمانکار داخلی ونیزگندله سازی با دوونیم میلیون تن ظرفیت و 1هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری از طرح های دیگر انجام شده هستند.

وزیرصنعت،معدن وتجارت افزود:طرح سوم کنسانتره آهن با ظرفیت 100هزارتن درجیرفت با 16میلیاردتومان سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد:کارخانه کنسانتره جیرفت نیز با 10میلیارد تومان سرمایه گذاری وارد فاز عملیات اجرایی شد که ظرفیت 55هزارتنی داشته وبرای صنایع مس خوراک تولید می کند

نعمت الله زاده اظهار کرد:5طرح نیز که واردفاز عملیات اجرایی شده اند عموما تولیدات پتروشیمی هستند ،فرو آلیاژ بردسیر با 12هزارتن ظرفیت و واحد پارس پولیمرپلاس ویژه تولید محصولات پایین دستی از جمله این کلنگ زنی ها بودند.

وزیرصنعت معدن وتجارت با اشاره به اینکه با راه اندازی این واحدها ظرفیت طرح در زنحیره فولاد در این سه سال تکمیل می شود گفت: بزرگ ترین حسن اجرای این طرح ها ممانعت از خام فروشی سنگ اهن است.

وی تاکید کرد: تا اخر سال 95 بیش از 40طرح نیمه تمام صنایع وابسته به معادن در استانهای معدنی با افزایش دادن ظرفیت تولید فولاد کشور در حد 24میلیون تن تکمیل می شوند.

انتها پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار