اصفهان؛

جانبازان، طلایه داران شهامت و ایثار

جانبازان و پاسداران، بازماندگان کاروان شهدا و طلایه داران ایثار و از خود گذشتگی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،با حلول ماه شعبان و تنفس در هوای روحانی این ماه با برکت ، پابه روزهای شریف و پر افتخاری می گذاریم که با میلاد باسعادت ائمه ی اطهار و خاندان پاک رسول خدا ، شعف و شور شیعیان ، دوصد چندان می گردد. روزهایی که به روز پاسدار و روز جانباز نامگذاری شده است ، به برکت نام اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) ، این روزها تداعی گر ایثار ، شهامت ، غرور و مردانگی است و در این میان ، زنان پاسداری به چشم میخورند که با عشقی غیر قابل توصیف ، از پاسداران جانباز این مرز و بوم در مقام همسر تلاش می نمایند. زنانی که پا به پای غیور مردان در هشت سال دوران دفاع مقدس سر بر آستان دوست ساییدند و دلیرانه شکوه ایثار را رقم زدند.

صدای پلک ملائک از چادر این زنان برجسته ی تاریخ به گوش میرسد. آذین عشق بسته اند شیر زنانی که با تکیه برنام ابوالفضل (ع) تارک هستی را در خلوص و ماوای خویش، نورافشانی نمودند.

طیبه ایوبی ، همسر جانباز 70 درصد در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران می گوید: جانبازان افتخار مملکت و ایران هستند .پاسدارانی که پشتیبان حریم ولایت و رهبریند.

وی با استناد به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود عنوان کرد: پاسداران مدافعان خون شهدایی هستند که با خون خودحافظ آبروی ایران شدند.

طیبه ایوبی، حضرت ابوالفضل (ع) را الگو و عامل اصلی مقاومت جانبازان بیان کرد و افزود: جانبازان بزرگ مردانی هستند که چشم دادند تا ما بینا باشیم دست دادند تادستمان جلوی بیگانگان دراز نشود و پا دادند تا روی پای خود بایستیم و مسلما مادران این پاسداران و جانبازان نقش مهمی را در القای این وظیفه داشته اند .

پاسدار مهری صغیرا همسر یکی دیگر از جانبازان سرافراز کشورمان که خود نیز جانباز می باشد گفت: از دامن زن است که مرد به معراج می رود و ما زنان اگر اولین گام را محکم و در راه خدا برداریم ، بی شک روند غیر قابل شکستی خواهد بودو من نیز در طی مبارزات خود چه در لباس پاسدار و درجبهه ی غرب و چه در زمینه های تربیتی ، سعی کرده ام که اول از خودم شروع کنم .

وی پاسدار بودن را وظیفه ی هر ایرانی عنوان کرد و افزود: اکنون پاسداری از ارزشهای معنوی و انقلابی بسیار مهمتر از دوران جنگ است و دستاوردهای انقلاب و رهبری ایجاب می کند که با تمام وجود از این آرمانها دفاع نماییم.

مهری صغیرا حفظ وحراست از میهن و ادای دین به خادمین کشور و دفاع از خون شهدا را عامل اصلی این ازدواج میمون دانست و گفت: زندگی در کنار همسر جانبازم ، این نیرو و انرژی را به من می دهد که با تمام وجود فرزندانم را با عشق به حضرت ابوالفضل (ع) مانوس نمایم چراکه همیشه جوانان ما چه در دوران دفاع مقدس و چه اکنون ، می خواهند سرنوشت خود را به این سید بزرگوار گره بزنند و حضرت ابو الفضل (ع) نقش پر رنگی را در خانواده های ایرانی دارد.

خانم آگاهی همسر یکی از دیگر جانبازان نابینای پر افتخارکشورمان ، الگو گیری از اسطوره های کشور و برجسته کردن این افراد را از موارد اصولی بر شمرد و افزود: جانبازان اسطوره هایی هستند که برای نسل کنونی و آیندگان باید برجسته شوند و همسران این جانبازان نیز باید طوری عمل نمایند که الگوی ایثار ، مقاومت، آرامش و قدرت به شمار آیند .

وی که خود نیز از پاسداران و مبارزین جبهه ی غرب کردستان به شمار می آید گفت: من ادعایی در پاسداربودن ندارم بلکه پاسداران واقعی کسانی بودند که با اهدای جان خود در راه امام حسین (ع) برای ما کسب آبرو کردند و جانبازان هم در این برهه ی زمانی که دشمن در صدد تزلزل نظام جمهوری اسلامی ایران بر آمده است، نقش به سزایی دارند چراکه بازماندگان کاروان شهدا و طلایه داران مدافع ایران اسلامی هستند.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.