اهواز؛

اجرای طرح ساماندهی و چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی در اهواز

فرصتی سه ماهه برای اجرای طرح ساماندهی و چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی برای اتاق اصناف تعیین شده است که ان‌شالله از هفته آتی این طرح در اهواز اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اتاق اصناف اهواز اظهار کرد: تاسیس و تشکیل هر اتحادیه صنفی الزامات و مقرراتی دارد، برای مثال برای تشکیل یک واحد صنفی باید حداقل 150 واحد با فعالیتی مشابه وجود داشته باشند.

سعید ممبینی،افزود: در گذشته وقتی تعداد واحدهای صنفی برای تشکیل یک اتحادیه به حد نصاب نمی‌رسید، کمیسیون عالی نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت به ادغام واحدهایی در یک اتحادیه اقدام می‌کرد که حوزه فعالیت آن‌ها هیچ سنخیتی با هم نداشت.

ممبینی تصریح کرد: در جلسه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت با هیات عالی نظارت بر اصناف، رعایت تعداد حدنصاب واحدها در تشکیل هر اتحادیه صنفی، تجمیع اتحادیه‌های مشابه و با فعالیت یکسان و جداسازی اصناف دارای فعالیت ناهمگون از یک اتحادیه تحت عنوان طرح ساماندهی و چابک سازی اتحادیه‌های صنفی در دستور کار قرار گرفت.

ممبینی با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر اصناف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اجرای این طرح در تمام استان‌ها نظارت می‌کند، خاطرنشان کرد: فرصتی سه ماهه برای اجرای این طرح برای اتاق اصناف تعیین شده است که ان‌شالله از هفته آتی این طرح در اهواز اجرا می‌شود و با توجه به اینکه 64 اتحادیه صنفی در این کلانشهر وجود دارد پیش‌بینی می‌کنیم با اجرای این طرح حداقل 4 یا 5 اتحادیه صنفی حذف و یا با دیگر اتحادیه‌ها ادغام شوند.

وی در خصوص اهداف و مزایای اجرای طرح ساماندهی و چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی عنوان کرد: این طرح موجب کاهش هزینه‌های مدیریتی اتحادیه‌ها می‌شود که در نهایت کاهش هزینه خدمات و بهای تمام‌شده کالا را به دنبال دارد و با اجرای این طرح شاهد تاثیرگذاری مثبتی در نحوه مدیریت اتحادیه‌ها خواهیم بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.