مردم صورتحساب غیرقانونی را به سامانه 1690 اطلاع دهند/ وضعیت تعرفه ها در مرحله نهایی قرار دارد

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مردم از پرداخت هرگونه صورتحساب خارج از صندوق بیمارستان بپرهیزند.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در زمینه وضعیت زیرمیزی پزشکان اظهار کرد: در مورد دریافت های غیر قانونی نقل قول هایی مطرح شده بود که وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، جامعه جراحان و انجمن های علمی برای مقابله با دریافت های غیرقانونی، پیمانی با یکدیگر دارند تا لباس پاک و سفید جامعه پزشکی را از هرگونه لکه ای دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه مانند گذشته به فعالیت خود برای مقابله با هرگونه دریافت غیرقانونی ادامه می دهیم، گفت: مهمترین عامل این موفقیت، مشارکت و همکاری جامعه پزشکی است که در کل بخش دولتی دریافت های غیرقانونی حذف شد و در بخش خصوصی در شهرستان ها به میزان ناچیز رسیده و در تهران نیز بیش از 95 درصد کاهش یافته است. 

حریرچی تاکید کرد: مردم از پرداخت هرگونه صورتحساب خارج از صندوق بیمارستان و صورتحساب مکتوب به هر عنوانی از جمله برای تجهیزات و خدمات جانبی بپرهیزند تا این دریافتی های غیرقانونی بیش از گذشته کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه این پرداخت ها از نظر وزارت بهداشت غیرقانونی و ممنوع است، افزود: جامعه پزشکی برای ارائه کار خود از دریافت هر گونه هدایایی مبرا است و تنها مواردی مانند کلام ا... مجید، کتاب و گل به عنوان هدیه محسوب می شود.
 
حریرچی با بیان اینکه مواردی مانند سکه و کارت بانکی، هدیه محسوب نمی شود، اظهار کرد: سامانه 1690 به طور مستقیم برای دریافت شکایات مردم فعال است و به آنها رسیدگی می کند و روئسای دانشگاه ها از سوی وزیر موظف شدند به صورت جزیی به این موارد رسیدگی کنند. 

قائم مقام وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت تعرفه ها افزود: جلسات روزانه در این زمینه را ادامه می دهیم و وضعیت آنها در مرحله نهایی قرار دارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار