اصفهان؛

پایان تجمع دامدارن استان اصفهان + تصاویر

تجمع دامداران واحدهای صنعتی استان اصفهان با قرائت قطعنامه ای به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ این تجمع که صبح امروز با حضور حدود 300 نفر از دامداران در مقابل دفتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد لحظاتی پیش با قرائت قطعنامه ای شامل سه بند به پایان رسید .



در این قطعنامه دامداران با تاکید بر اینکه اجرا نشدن قوانین حمایتی مرتبط و مصوبه دولت در سال 93 مبنی بر خرید شیر خام موجب ضرر و زیان و رنج این قشر شده اعلام کردند با وجود مشکلات اقتصادی تداوم فعالیت تولیدی، غیر ممکن است و ادامه روند منجر به نابودی قطعی دامداریها و تولید شیر می شود.

در این قطعنامه دامداران از نمایندگان مجلس خواستند اجرای قوانین حمایتی بخش کشاورزی را جدی بگیرند و قاطعانه به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.

پایان تجمع دامدارن استان اصفهان + تصاویر

همچنین در بند دوم این قطعنامه خرید تضمینی شیر تولیدی به نحوی که متضمن قیمت تمام شده وسود عادلانه باشد حق قانونی دامداران دانسته شده  و دامداران از نمایندگان خواسته اند با اجرای قوانین نظام جامع دامپروری کشور زمینه خرید تضمینی شیر و گوشت را فراهم کنند .

در قطعنامه پایانی دامداران ،تجمع کنندگان از نمایندگان خواستند از رئیس جمهور بخواهند تا نماینده مخصوص و تام الاختیار خود را برای حل مشکلات دامپروران به استان اصفهان اعزام کنند.

پایان تجمع دامدارن استان اصفهان + تصاویر

دامداران در پایان این قطعنامه تاکید کردند چنانچه خرید تضمینی شیر و گوشت در ارستای قوانین موجود  حداکثر تا پایان اردیبهشت شروع نشود مسئولیت هر گونه اتفاق بر عهده مسئولینی است که در ایفای وظیفه قانونی و نقش موثر خور عدول و کوتاهی کرده باشند.

در این تجمع حجت الاسلام ولمسلمین سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه رسالت نمایندگان پیگیری مطالبات و حسن اجرای قانون است گفت:در جلسه گذشته مجلس شورای اسلامی به صورت کتبی تذکر لازم به مسئولین امر داده شده است.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:نمایندگان مردم پیگیر عملیاتی شدن مصوبه دولت مبنی بر  خرید تضمینی شیر از دامداران هستند.

وی افزایش تعرفه واردات و شناسایی باند مافیای چرخه تولید تا مصرف شیر و فراورده های لبنی را از جمله راهکارهای رفع این بحران برشمرد و گفت :جریان مافیایی و شبکه های آنها در چرخه تولید این محصول شناسایی شده اند.

پایان تجمع دامدارن استان اصفهان + تصاویر

سالک تاکید کرد:در جلسه روز یکشنبه هفته آینده این مشکل در مجلس شورای اسلامی مطرح و به خواسته های این قشر از جامعه که بعد ملی به خود گرفته است بررسی خواهد شد.

وی از دامداران خواست آرامش را حفظ کنند و نگذارند دشمن از این بحرانها سوء استفاده کند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.