کهگیلویه و بویراحمد,

جوی های مملو از شیرخام مقابل استانداری یاسوج

نبود حمایت و ایجاد زیرساخت لازم برای فروش شیر مجر به روانه شدن مخازن شیر در جوی آب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،دامداران یاسوجی در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به مشکلات صنفی خود از جمله نبود حمایت و ایجاد زیرساخت لازم برای فروش شیر، پایین بودن قیمت شیر، جریمه‌های سنگین و مستمر واکسن دام و غیره شیر خام خود را به نشانه اعتراض در جلوی استانداری و دامپزشکی شهرستان بویراحمد به جوی آب ریختند.

محمد جعفر طالبیان‌پور معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دلیل ریختن شیر خام دامداران به جوی آب در جلوی استانداری و دامپزشکی بویراحمد بی توجهی سازمان دامپزشکی و سخت‎گیری‌های تقریبا بی مورد به مشکلات این صنف است.

وی گفت: دامپزشکی شهرستان بویراحمد تعطیلی لبنیات سنتی را دنبال می‌کند در حالی کارخانه‌های صنعتی لبنیات نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد تعطیل بوده و از طرفی ذائقه مردم با لبنیات سنتی جور‌تر است.

وی کیفیت لبنیات سنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: لبنیات سنتی در این استان با نظارت کامل عرضه می‌شود و کیفیتی بهتر از لبنیات کارخانه دارند به‌گونه‌ای که محصولات کارخانه بعد از 72 ساعت ماندن ترش می‌شود که این بیانگر بی‌کیفیتی است.

طالبیان‌پور با تاکید بر اینکه دامپزشکی باید همکاری بیشتری با دامداران داشته باشد، افزود: کارخانه‌های شیر و لبنیات این استان به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده‌اند.

این برای دومین بار است که دامداران کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مشکلات صنفی در مقابل ادارات مسئول تجمع می‌کنند که انتظار می‌رود مسئولان متولی در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.