اصفهان؛

زیرساخت و ماندگاری ایجاد نکنیم گردشگر نمی‌ماند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: تا زیرساخت‌ها فراهم نشود و ماندگاری ایجاد نکنیم گردشگری هدفمند در نطنز با مشکل مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی رحمانی شامگاه دیشب در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبتی تعزیه نطنز اظهار کرد: توفیق دست داد که  در جمع مردم عزادار نطنز حضور پیداکرده و از 5 لوح ثبت میراث معنوی نخل گردانی بادرود، جغجغه زنی، نخل گردانی، گویش محلی ابیانه و تعزیه‌خوانی نطنز رونمایی کنیم.

وی افزود: به معنای واقعی کلمه نمی‌توانیم بگوییم گردشگری در این شهرستان رونق ندارد، ولی می‌توانیم بگوییم که گردشگری به‌اندازه ظرفیت‌های این شهرستان توسعه پیدا نکرده است. 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: تا زیرساخت‌ها فراهم نشود و ماندگاری ایجاد نکنیم گردشگری هدفمند در نطنز با مشکل مواجه است، چون الان گردشگر می‌آید و می‌رود، باید کاری کنیم که به‌مرور اقامت در شهرستان نطنز افزایش یابد.

وی در تشریح برنامه‌های این سازمان برای ایجاد ماندگاری در نطنز، بیان کرد: برنامه ما این است که به‌اندازه وسع سازمان، نطنز را به‌ عنوان یک شهرستان که هم میراث تاریخی دارد، هم طبیعت زیبا دارد و هم در گیاهان دارویی سرآمد است به جایگاه خود برسانیم.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود که برای سرمایه‌گذاران ایجاد انگیزه کند تا آن‌ها بیایند و در بخش‌های مختلف زیرساختی اعم از اقامتی، پذیرایی، تفریحی و ... سرمایه‌گذاری کنند و آن قسمت که سهم سازمان میراث فرهنگی است انجام می‌دهیم، اما بخشی را هم باید مجموعه‌های مردمی و بخش خصوصی انجام دهند.

وی  در پایان با اشاره با بازدید خود از حمام افوشته نطنز گفت: الان حمامی را دیدم که می‌تواند بهترین ظرفیت برای ایجاد واحد پذیرایی سنتی باشد؛ فقط  باید انگیزه و جذابیت در حوزه گردشگری به‌قدری بالا رود که سرمایه‌گذار بیاید، اگر توسعه پایدار می‌خواهیم یک رکن آن مشارکت مردمی است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار