زندگی‌نامۀ بزرگان تاریخ؛

در چند خط ویکتور هوگو را بشناسید + تصاویر

شاید برای خیلی از افراد مهم باشد که حداقل خلاصه‌ای از زندگی‌نامۀ چهره‌های تأثیرگذار تاریخ را بدانند.

به گزارش خبرنگاراخبارداغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویکتور هوگو در پنجم می 1802 متولد شد. پدرش کنت هوگو، ژنرال ارتش بود. سالهای کودکی ویکتور در کشورهای گوناگون سپری شد. مدت کوتاهی در کالج نجیب‌زادگان در مادرید اسپانیا درس خواند و در فرانسه تحت آموزش معلم خصوصی خود، پدر ریوییو، کشیشی بازنشسته قرار گرفت. در سال ۱۸۱۴ به دستور پدر، وارد یانسیون کوردیسیر شد که بخش اعظم تحصیلات ابتدایی را در آنجا گذراند. در نوجوانی عاشق دختری به نام ادل شد و در 19 سالگی با وی ازدواج کرد.

در چند خط ویکتور هوگو را بشناسید + تصاویر// در حال کار

او ابتدا شعر می‌سرود اما به‌تدریج استعدادش در نویسندگی شکوفا شد. پایه‌های اعتقادی او را عقاید آزادیخواهی و سوسیالیستی شکل می‌دادند به‌طوری که در آثارش همواره از طبقات محروم جامعه دفاع می‌کرد. در سال 1841 وارد سیاست شد و در انقلاب 1848 نقشی فعال داشت. او حتی عضو مجلس سنا شد اما پس از مدتی به دنیای هنر بازگشت.

هوگو مروّج سبک رمانتیتیسم در جهان است و به‌قولی رمانتیک‌ترین نویسنده محسوب می‌شود.  بینوایان، مهم‌ترین اثر این نویسندۀ نامی است. در فرانسه او را بزرگ‌ترین قهرمان ملی قرن نوزدهم نامیدند. در فوریۀ 1881 به مناسبت تولد هشتاد سالگی این مرد بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین مراسم بزرگداشت برای او برگزار شد.

ویکتور هوگو در 22 می 1885 پس از یک دوره بیماری در سن 83 سالگی در پاریس درگذشت. مرگ وی باعث سوگ ملی شد، به‌طوری‌که بیش از 2 میلیون نفر در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

در چند خط ویکتور هوگو را بشناسید + تصاویر// در حال کار

در چند خط ویکتور هوگو را بشناسید + تصاویر// در حال کار

برخی از آثار او: بینوایان، گوژپشت نتردام، ناپلئون کوچک، کارگران دریا، تیره‌بختان، تاریخ یک جنایت، مردی که می‌خندد، رفتارها و گفتارها، مشهودات، سال‌های شوم، عاقبت شیطان، آلپ و پیرنه و...



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
ممنون بابت این گزارش
آخرین اخبار