آغاز کنگره شعر از توس تا نیشابور از کنار آرامگاه فردوسی در مشهد

کنگره شعر از توس تا نیشابور عصر دیروز از کنار آرامگاه حکیم سخن فردوسی در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این برنامه در آرامگاه فردوسی گفت: خراسان دارای مفاخر و اندیشمندان بسیاری است، و امروزه ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تعامل میان مردم و فرهیختگان به ویژه شاعران عرصه فرهنگ و ادب هستیم.

حسین زارع‌صفت با بیان اینکه هدایت جامعه به دست نخبگان صورت می گیرد اضافه کرد: وظیفه دستگاه میراث فرهنگی بسترسازی مناسب برای افزایش تعاملات دوجانبه میان فرهیختگان و مردم است.

وی با بیان اینکه فردوسی و اثر جاودان شاهنامه از مهم‌ترین مفاخر و آثار بی‌نظیر خراسان محسوب می‌شود، گفت: شاهنامه پیام‌آور اخلاق، معنویت، بندگی خدا، عدالت و فرهنگ و ادب است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی بر اهمیت شعر و توسعه موضوعات ادبی بر لزوم تشکیل انجمن شعر و ادب در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تأکید کرد و افزود: یکی از جنبه‌های مهم خراسان، گردشگری در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و زمانی می‌توان حوزه گردشگری این استان را تقویت کرد که از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان آن در بخش شعر و ادب کمک گرفته شود.

زارع‌صفت گفت : خراسان یک‌سوم صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کند و در این حوزه نیز ظرفیت بالایی دارد اما ارتقای آن با کمک فرهیختگان و فعالان عرصه فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی حفظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس خراسان را منوط به توسعه آن دانست و یادآور شد: وجود فردوسی در خراسان سبب توسعه همه‌جانبه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: خراسان یکی از جلوه های گردشگری فرهنگی و تاریخی در کشور است که گردشگری حلال در آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

یادآور می شود در این مراسم هم چنین تعدادی از ادبا و شاعران به شعر خوانی پرداختند و کتاب مکتب هرات و شعر فارسی نوشته دکتر حسن نصیری جامی رونمایی شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
واقعا" یک شاهکاری بشریت است . راستی چرا از مجسمه جدید فردوسی که در اول بولوار شاهنامه دیروز 24 اردیبهشت نصب شده تصویر زیبا را برای مردم نگذاشتید .
آخرین اخبار