فعالیت بیش از 300شرکت تعاونی اقتصاد محلی درسرای محلات

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: بیش از 300 شرکت تعاونی درغالب مراکزکارآفرینی درجهت رونق اقتصاد محلی در سرای محلات فعالیت می کنند.

فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان خدمت اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در حال حاضر پنج مرکز کارآفرینی کلینیک‌های مشاوره کارآفرینی با هدف رونق اقتصاد محلی در تهران وجود داشته و 5 مرکز دیگر نیز در آینده افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از 300 شرکت تعاونی درجهت راه اندازی اقتصاد محلی درسرای محله حضوردارند، افزود: در حال حاضر بخشی از این مراکز کسب و کار خود را آغاز کرده و بخش دیگر نیز در انتظار صدورمجوز وام 4درصد توسط وزارت تعاون بوده تا آن ها نیز بتوانند کسب و کار خود را شروع کنند.

هوشیارپارسیان تصریح کرد: بخشی از این مراکزکارآفرینی ویژه بانوان آسیب دیده بوده و مابقی آن برای کاربری محلی در نظر گرفته شده که از جمله آن ها مراکز بهاران با ظرفیت 2هزارنفری درغالب 40 مرکز با هدف خدمت رسانی به آسیب دیدگان است.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران تأکید کرد: ظرفیت سامان سراهای زنان نیز از 200 به 600 نفر افزایش یافته و هم اکنون 15 مدد‌‌سرا دارای پرسنل و تجهیزاتی ازجمله اتاق مادر و کودک است.

وی در پایان گفت: مشاوره و گفت و‌گو با خانواده های مددجویان از اهداف آن بوده و در واقع مراکز بهاران، به عنوان زیرساخت کارآفرینی برای محلات پایتخت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار