کرمان؛

نگاه ویژه دولت به جنوب کرمان

امام جمعه شهرستان عنبرآباد با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان گفت: امیدواریم تصمیماتی که برای جنوب استان کرمان اخذ شد عملی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام رضا سالاری در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تقوا آمده است که بین عبودیت بندگی و تقوا رابطه ای تنگاتنگ وجود دارد.

وی راه رسیدن به تقوا را استفاده از نرده بام بندگی دانست و افزود: انسان هرچه بر نفس خود پا بگذارد به همان اندازه اسرار عالم را به او می آموزند.
امام جمعه عنبرآباد در ادامه مباحث حق الناس گفت: از موارد حق الناس حقوق مالی است که ابتلای به لقمه حرام اثرات سوء دارد و از دست دادن دوستی وجود نازنین ائمه اطهار و حضرت بقیه الله(عج) یکی از اثرات روحی، روانی و وضعی آن بشمار می آید.
وی در ادامه ابراز داشت: نیمه ماه شعبان نه تنها فرصتی برای شناخت و شناساندن امام زمان (ع) است بلکه شناساندن خویش به امام زمان (ع) نیز می باشد.

وی موضوع انتظار را امری ضروری و کلیدی دانست و افزود: اگر مسئله انتظار را جدی و ساختاری بدانیم قطعا امیدوارانه زندگی خواهیم کرد چرا که انتظار اعتراض به وضع موجود و وحشتناک جهان است.
امام جمعه عنبرآباد مناجات شعبانیه را شاه بیت ماه عظیم شعبان عنوان کرد و ابراز داشت: تفسیر و توضیح این مناجات در ماه شعبان از لسان گهربار مولای متقیان می باشد.
حجت الاسلام سالاری گفت: در رقابت های سیاسی قدرت نمایی و دنبال پست و مسولیت بودن به وضوح دیده می شود و می بینیم اخلاق و ادب آنچه که در مناجات شعبانیه تاکید شده است، گم شده است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار نیروهای انتظامی فرمودند: در عرصه امنیت، نظام کارنامه خوبی تا کنون داشته است، اما امنیت در ایجاد ثبات و نظم و امنیت جانی خلاصه نمی شود بلکه بهبود وضعیت کشور در امنیت اخلاقی و اجتماعی نیز باید مشهود باشد.
سالاری با اشاره به سفر اخیر ریاست جمهوری به استان کرمان افزود: امیدواریم تصمیماتی که برای جنوب استان کرمان اخذ شد عملی شود و جنوب کرمان باید به صورت ویژه در نگاه دولت مورد عنایت قرار بگیرد.
وی گفت: در شورای اداری شهرستان جیرفت که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد از تمدن شگرف جنوب کرمان و از مشکلات فرهنگی جامعه همراه با راه حل گفتیم.

وی ابراز داشت: در رابطه با راه اندازی حوزه علمیه خواهران، ایجاد خانه عالم در روستاها، ساخت مجتمع فرهنگی در شهرستان، تقویت بازار کشاورزی و توجه ویژه دولت در ایجاد صنایع تولیدی، ریشه یابی ناامنی های موجود، بدهکاری های کشاورزان به بانک ها و اخذ سود کلان از آنها از جمله موارد مطرح شده در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت بود.
خطیب جمعه عنبرآبادگفت: هیچ کس نباید از ترس تنگی معیشت و مسایل مالی از ازدیاد نسل جلوگیری کند چرا که روزی هر شخصی نزد خود خداوند متعال محفوظ می باشد.
وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر (ع) برای جوانان ما اسوه و الگوی مناسبی محسوب می شود.
وی با اشاره به زیبنده نبودن برخی حرکات در جشن های عروسی و انتقاد مجدد از راه اندازی کارناوال‌های جشن عروسی گفت: مسئولین امر باید پیگیری کنند تا هنجارها و ارزش ها زیر پا گذاشته نشود چرا که امنیت در گرو پاس داشت هنجارها و ارزشها است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.