کرمانشاه؛

آغاز جشنواره فیلم سبز در کرمانشاه

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز، همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه آغاز به‌کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز با حضور جمعی از مسئولین و فعالان محیط زیست استان، ازامروز (25 اردیبهشت) در تالار شهید آوینی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

غلامحسین کاظمی مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این جشنواره، جشنواره فیلم سبزرا یکی از مهمترین رویدادهای زیست محیطی کشور دانست که بعد از 10 سال وقفه دوباره برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در سال‌های 77 تا 84 چند بار برگزار شد، اما از آن سال به بعد تا امروز متوقف ماند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه هدف از برگزاری این جشنواره را فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی برای حفظ محیط زیست عنوان کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه اکران این فیلم‌ها رایگان است، یادآور شد: زبان هنر نقش تاثیرگذاری در آموزش به مردم دارد و این جشنواره می‌تواند با زبان هنرحفاظت از محیط زیست را به مردم آموزش دهد.

وی حفظ محیط زیست را وظیفه عموم مردم دانست که حتی در قانون اساسی کشور هم بر این امر تاکید شده و مقام معظم رهبری همهمواره بر حفظ محیط زیست تاکید دارند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اکنون جهان و به تبع آن کشور ایران درگیر بسیاری از معضلات زیست محیطی از جمله گرم شدن زمین، افزایش گازهای گلخانه‌ای، تخریب لایه ازن، افزایش سطح آب‌ها و ذوب شدن یخ‌های قطبی و ... مواجهاست که انسان در بسیاری از این معضلات نقش دارد.

گفتنی است: این جشنواره تا 31 اردیبهشت ماه و به مدت شش روز در تالار شهید آوینی کرمانشاه ادامه دارد و به اکران فیلم‌های محیط زیستی می‌پردازد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، آغاز ، فیلم ، سبز ، پنجمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.