اصفهان؛

آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در اصفهان

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در آیینی با حضور فعالان و دوستداران محیط زیست همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان شروع به کار کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، هدف از برگزاری این جشنواره را آگاه سازی مردم و مسئولین در حوزه محیط زیست، ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان با مردم و ترویج محصولات فرهنگی - هنری وسینمایی عنوان کرد.

حمید ظهرابی با اشاره به پیوستن جشنواره بین المللی فیلم سبز به (GFN) افزود: جشنواره فیلم سبز ایران برای اولین بار در سال 77 آغاز به کارکرد اما به دلیل تغییرات سیاسی کشور از سال 84 متوقف شد و امسال بعد از 10 سال شروع به کار کرده است و پس از 10 سال تلاش به شبکه جهانی فستیوالهای فیلم سبز که مقر اصلی آن در ایتالیا می باشد، پیوست.

وی درخصوص تعداد آثار رسیده به جشنواره گفت: 1900 اثر در جشنواره بین المللی فیلم سبز مشارکت کردند که از این میان 110 اثر به بخش مسابقه راه یافت .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان حضور 100 اثر از آثار هنرمندان اصفهانی و راهیابی 14 اثر از این آثار به جشنواره را پیشتازی اصفهان پس از تهران خواندو افزود: این آثار در غالب شش رشته : عکس، گرافیک، نقاشی، کاریکاتور، هنرهای مفهومی و مجسمه سازی برگزار می شود.

حمید ظهرابی یادآور شد : نیکولای الریش نیمان کارگردان و رئیس جشنواره بین المللی فیلم سبز برلین، آنتوان حداد فیلم ساز فرانسوی و تراز کامو فیلمساز مکزیکی از جمله داوران خارجی این جشنواره می باشند.
وی چالش های حوزه محیط زیست را یکی از جدی ترین مشکلات پیش روی جامعه عنوان کرد و یاد آورشد: فرهنگ حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از منابع باید در بین مردم نهادینه شود به طوری که این مهم فقط با آموزش و آگاهی آن ها امکان پذیر است و هیچ زبانی شیواتر، بالنده تر، گویا و زیباتر از 'هنر' برای رسیدن به این هدف نیست.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این جشنواره از 24 تا 31 اردیبهشت جاری با اکران فیلم هاو آثار تصویری مرتبط با محیط زیست و برگزاری کارگاه های زیست محیطی ادامه خواهد یافت.
ظهرابی افزود: فیلم های این جشنواره در اصفهان در نگارستان امام خمینی (ره) ویژه متخصان ،علاقمندان و دوستداران محیط زیست به عنوان مرکز جشنواره واقع در میدان فیض، سالن شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه این گروه سنی واقع در خیایان کاشانی اکران می شود

گفتنی است: دراین آیین از خبرگزاریهای صداوسیا، ایسنا، روزنامه اصفهان زیبا، جمهوری اسلامی و زاینده رود تقدیر شد.  




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.