آغاز پنجمین جشنواره "فلیم سبز ایران" در مشهد

مدیر کل خراسان رضوی از برپایی پنجمین جشنواره فلیم سبز ایران در مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، حمید صالحی در افتتاحیه پنجمین جشنواره "فلیم سبز ایران" که در سالن همایش های اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه این جشنواره پس از ده سال توقف به همت خانم دکتر ابتکار و در دولت یازدهم مجددا کلید خورد، افزود: این جشنواره همزمان با تهران در 31 مرکز استان از امروز 25 اردیبهشت ماه جشنواره به مدت یک هفته آغاز به کار کرد.
وی گفت: در این جشنواره یک هزار و 500 اثر هنری درقالب انیمیشن ، مستند و سینمایی به دبیرخانه ارسال شده است.
مدیر کل خراسان رضوی با اشاره به اینکه از 38 کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره فیلم ارسال شده است که از کشورهای آلمان، آمریکا و ایتالیا بیشتر تعداد اثر خارجی به جشنواره برای ارزیابی رسیده است افزود:از استان خراسان رضوی بیشترین تعداد اثار به حشنواره ارسال شده است که 16 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.
صالحی با بیان اینکه یک انیمیشن جدید با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و صداسیمای مرکز خراسان تولید شده است به نام " بزپروفسور وارد می شود" تولید شده است، افزود: در این اثر شخصیت انیمیشنی برگرفته از یکی از گونه های زیستی استان است
 وی افزود: این انیمیشن ماجرای یک بز وحشی است که از زبان او مسایل بیان می شود و اطلاعات زیست محیطی در غالب مباحث جذاب و جالب به بیننده ارائه می شود.
مدیر کل خراسان رضوی با اشاره به اینکه هنرمندان و فرهیختگان و سینماگران ممتاز و برجسته در این جشنواره حضور دارند، گفت: برپایی این جشنواره کمک می کند به اینکه مفاهیم زیست محیطی برای درک آسان تر و بهتر یک فرآیند را طی کند و در اختیار مردم قرار بگیرد.
صالحی گفت: دراین جشنواره  در غالب یک کار هنری به موضوع مهم و حساس محیط زیست برداخته می شود تا بتوانیم مفاهیم محیط زیست را درسالی که "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نامگذاری شده است وارد جامعه کنیم .
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مفاهیم اقتصاد مقاومتی به منابع مختلف از جمله آب و محیط زیست و جنگل ها ، هوا و خاک اختصاص دارد، خاطر نشان کرد: همه این مفاهیم در آثار جشنواره فیلم سبز لحاظ شده است و با نقد هایی هنرمندان ، فرهیختگان و مردم عزیز کشورمان می کنند امید داریم گامی برای احقاق اهداف همایش برداشته شود.
شایان ذکر است؛ زمان برگزاری این جشنواره از صبح تا بعد از ظهر است و سالن همایش های اتاق بازرگانی مشهد در سرای جم و سالن همایش های مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت است برای اکران فیلم های پنجمین جشنواره فلیم سبز در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام//



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار