"بزفسور" به دور نهایی داوری جشنواره بین المللی فیلم سبز راه یافت

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از راهیابی انیمیشن "بزفسور" از این استان به دور نهایی جشنواره بین المللی فیلم سبز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی،حمید صالحی گفت: بر اساس گزارش دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فلیم سبز و اعلام هیئت داوران انتخاب بخش سینمای ملی این جشنواره، دوقسمت از انیمیشن "بزفسور" که به تازگی به سفارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهیه شده است درفهرست انیمیشن های راه یافته به این جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: 38 انیمیشن از سراسر کشور به دور نهایی جشنواره راه یافته که دو اثر آن متعلق به سریال پویا نمایی "بزفسور وارد می شود" به کارگردانی رضا علی اکبریان کاهانی است.

وی افزود: «بزفسور و قاچاقچی کم درک» و «بزفسور و آشغال رمانتیک» دوقسمت از سریال 13 قسمتی از پویانمایی بزفسور است که چندی پیش در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست رونمایی شد.

صالحی ادامه داد: این انیمیشن با هدف حفظ محیط زیست و مبارزه با قاچاق حیوانات با همکاری یک تیم حرفه ای انیمیشن سازی تولید شده است و شخصیت اول آن یک بز وحشی است که خود را آخرین نسل از کل و بزهای تحصیل کرده و حامی محیط زیست می داند.

وی افزود: بزفسور که یک شاخش را در نتیجه حمله شکارچی ها از دست داده است به اداره محیط زیست پناه می آورد و داستان های او و بقیه شخصیت هایی که هر کدام به نوعی از عملکرد انسان صدمه دیده اند شروع می شود.

صالحی ادامه داد: در این انیمیشن ۱۳ قسمتی، مهمترین چالش های محیط طبیعی از قبیل تصادفات جاده ای وحوش، قاچاق حیات وحش، کوه خواری و… مورد توجه قرار گرفته است. و هدف اصلی از تهیه این انمیشن انعکاس پیام های محیط زیستی به زبانی نو و متنوع با استفاده از ابزارهای رسانه ای نوین است.

نویسنده این کار که به سفارش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ساخته شده محسن ایزدی است و کارگردانی آن را رضا علی اکبریان کاهانی بر عهده دارد.لاله معصومیان ناظر علمی و منصور حیدری ناظر فنی این پروژه معرفی شده اند و این انیمیشن هم اکنون درفهرست آثار قابل اکران از صدا وسیمای ملی در نوبت پخش است .

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.