دومین جشنواره علوم و هنرهای قرآنی کودک و نوجوان در مشهد

دومین جشنواره علوم وهنرهای قرآنی کودک ونوجوان "نورالخضراء" در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این جشنواره با اعتقاد به اصل تاثیر هنرهمراه با آموزه های قرآنی دراصلاح و تربیت جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در مشهد مقدس برگزار می شود .

حجت الاسلام کاظمی نسب افزود: توسعه و ترویج و تعمیق فرهنگ قرآنی در کودکان و نوجوانان ،پیوند هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن درقالب رشته های مختلف فرهنگی و هنری ،سوق دادن قشر هنرمند به مطالعه ،تحقیق و پژوهش براساس داستانهای قرآنی و سیره ائمه اطهار از جمله اهداف این جشنواره است

وی گفت : این جشنواره در گروه سنی کودک و نوجوان بین ٤ تا ١٢ سال برگزار می شود که رشته های این جشنواره ،حفط سوره ،احکام نماز و قرائت ،اذان و همچنین دربخش هنری ،نقاشی ،عکاسی ،شعرخوانی و قصه گویی می باشد .

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود :در گروه سنی ٤تا٦ سال ،١٠سوره آخر جزء٣٠قرآن کریم ،خواندن اشعار با مضامین قرآنی و نیز نقاشی با موضوعات قرآنی است .

حجت الاسلام کاظمی نسب تصریح کرد: درگروه سنی ٩-٦ سال ،١٠سوره اول جزء ٣٠قرآن کریم ،نقاشی ،عکاسی ،قصه گویی با موضوعات قرآنی و زندگی ١٤ معصوم (ع) رشته های مورد نظر می باشد .

وی گفت : در گروه سنی ١٢-٩ سال این جشنواره در دو بخش دختران و پسران برگزار میشود که در بخش دختران حفظ سوره ،احکام نمازوقرائت ،نقاشی وعکاسی ودربخش پسران حفظ جزء ٣٠قرآن ،اذان ،نقاشی وعکاسی رشته های مورد رقابت است .

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می شود گفت: زمان برگزاری جشنواره ١٢ لغایت ١٤ تیر ماه سال جاری و مراسم پایانی آن نیز همزمان با عید سعید فطر می باشد.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و ارسال آثار تا ١٧ خردادماه به صورت حضوری به دبیرخانه این جشنواره واقع در خیابان سناباد مراجعه نمایند .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.