لاریجانی در اختتامیه نمایشگاه کتاب:

تلاش کودکانه برخی برای حذف نام "فارس" از خلیج فارس/ ایران از یک تمدن فاخر برخوردار است

رئیس مجلس گفت: با توجه به برایند کاری وزیر فرهنگ و ارشاد می‌توان متوجه عملکرد مثبت وی شد.

برایند کاری جنتی مثبت بوده است / روحیه مجاهدت و تداوم شهردار موجب ساماندهی اوضاع شهر شده است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرآفتاب به منظور حضور در اختتامیه نمایشگاه کتاب ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه خطاب به ناشران و غرفه داران گفت: امروز شما با ترویج کتاب باعث ترویج و رشد علمی در کشور شده‌اید و حضور بنده در این مکان بیشتر برای خسته نباشید به اهالی قلم و ناشران بوده است.

وی تصریح کرد: لازم است در اینجا از قالیباف شهردار تهران نیز تشکر کنم که انصافا کار بزرگی را با ساخت شهر آفتاب با خوش سلیقگی به سرانجام رسانده و این امر بسیار قابل تقدیر است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه روحیه مجاهدت و تداوم در کارها مشاهده می‌شود اظهار داشت: ما شهردار خوب و عاقلی داریم که اوضاع شهر را سامان می‌دهد.

رئیس مجلس ادامه داد: کاری که در اینجا با برگزاری نمایشگاه کتاب انجام شد یک پیام مهم برای ما دارد و آن این است که زمانی که بخش‌های مختلف کشور می‌توانند با یکدیگر هماهنگ کار کنند این امر موجب هم‌افزایی و رشد جدی جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام یک کار اجرایی آن هم با چنین گستردگی مسلما مشکلاتی دارد و هماهنگ کردن آنها سخت خواهد بود اما با دست به دست دادن در کشور کارهای اساسی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط کشور را به سوی همگرایی سوق دهیم گفت: این امر موجب انجام کارهای بزرگ می‌شود و با دعوا و نزاع تنها در کشور سایش بوجود می آید.

لاریجانی ادامه داد: باید برای پیشرفت کشور همگرا بود و کاستی‌های مهم را جبران کرد تا ایران پیشرفت کند زیرا ما امکانات وسیعی در کشور داریم و وقت صرف کردن بیهوده موجب کفران نعمت است.

رئیس مجلس ضمن تشکر و قدردانی از جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد به منظور برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد این نمایشگاه را برگزار کرد تا امروز شما بتوانید در آن شرکت کنید و مسلما نمایشگاه کتاب یک رویکرد بزرگ در عرصه علم و فرهنگ است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقدمات برگزاری چنین نمایشگاهی کار بسیاری می‌برد اما به خوبی برگزار شد و براساس گزارش‌های حاصله از سوی مردم و ناشران نشان داد که آنها نیز از این امر راضی بودند و ما نسبت به سالهای گذشته یک گام به پیش داشتیم.

لاریجانی با بیان اینکه جنتی در شأن وزیر فرهنگ و ارشاد تاکنون خوب کار کرده است افزود: شاید حرف‌هایی در جامعه درباره وی مطرح شود اما برایند کاری وزیر فرهنگ و ارشاد مثبت بوده و گزارش‌های واصله از روند کاری سینما نیز نشان از تولید فیلم‌های پرمغزتر و معنادارتر بوده است.

رئیس مجلس با اشاره به اجرای برنامه نقالی در اختتامیه نمایشگاه کتاب گفت: این برنامه بسیار جذاب بود و انسان را به شرایط تمدنی چند هزار ساله قبل می‌برد، تمدن ایرانی بسیار پرمغز بوده و از زوایای مختلف با خیر و اندیشه ساخته شده است.
 
وی ادامه داد: برخی تلاش می‌کنند نام فارس را از خلیج فارس حذف کنند اما نمی‌توانند زیرا این تمدن حذف نمی‌شود، این تلاش‌ها کودکانه است و ایران ازیک تمدن فاخری برخوردار است.

لاریجانی با بیان اینکه در بخش نشر سالهای سختی را طی کرده‌ایم گفت: یکی از بخش‌هایی که باعث می‌شود فکر نو در کشور باشد همان نشر کتاب و آثار است.

رئیس مجلس ادامه داد: به دلیل مجموعه مشکلات مانند تحریم و اوضاع اقتصادی فضا برای نشر نامناسب بوده اما شما ناشران آن را تحمل کردید و شرایط آینده بعد از توافق هسته‌ای بسیار بهتر خواهد بود.

لاریجانی با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتشار کتاب نیز بیان داشـت: نشر در کشور از سیستم توزیع نامناسب رنج می‌برد البته ناشران یک طرح مقدماتی را به ما ارائه کردند و بهتر است خودتان دست بکار شوید و سیستم توزیع فراگیر را طراحی کنید.

رئیس مجلس ادامه داد: ما هم در مجلس کمک می‌کنیم تا با قراردادن حمایت‌ها از شما در برنامه ششم یاری رسان در این امر باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه سیستم چاپ باید در کشور به روز شود گفت: باید با سرمایه گذاری در این زمینه سعی کنیم یک جهش در کار ناشران بوجود بیاید زیرا برای صادرات کتابی پرکیفیت و مورد استقبال بوجود آورید.

لاریجانی خطاب به ناشران تصریح کرد: اگر طرحی در زمینه ارتقا و پیشرفت چاپ و صحافی دارید به مجلس ارائه کنید.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به مشکل کپی رایت در کشور نیز گفت: نبود قانون کپی رایت در دراز مدت می‌تواند مشکل ساز باشد و بدون توجه به این امر از اصول بازار جهانی بازخواهید ماند و باید برای این قانون بین‌المللی فکری کرد.

وی بیان داشت: معتقدم وزارت ارشاد با همفکری دوستان ناشر طرحی آماده کرده و به مجلس ارائه کنند مسلما مجلس آینده می‌تواند به آنها کمک کند.

لاریجانی با تأکید براینکه دولت و مجلس باید بخش نشر را حمایت کنند اذعان داشت: تا زمینه در دسترس قرار گرفتن آثار بسیار سهل و آسان شود و این امر به باروری جامعه کمک می‌کند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: حمایت در این بخش مورد توجه ماست و در برنامه ششم نیز حمایت‌های مجلس را از کتاب و آثار درنظر خواهیم گرفت.

شایان ذکر است در این اختتامیه غرفه داران برتر نیز توسط لاریجانی رئیس مجلس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد، قالیباف شهردار تهران و صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد تقدیر و تشکر بعمل آمد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
این کشورهای حاشیه خلیج فارس از اسرائیل برای ما دشمن ترند و روزی قدر ایران رو خواهند فهمید.
آخرین اخبار