تلاش‌ کمیته‌های صهیونیستی در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ

گاردین در گزارشی نوشت: کمیته‌های عالی اقدام سیاسی تلاش می‌کنند دست‌کم 170 میلیون دلار کمک مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ جمع‌آوری کنند.

تلاش‌های کمیته‌های صهیونیستی در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دو کمیته‌ عالی اقدام سیاسی (Super PACs) تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند دست‌کم 170 میلیون دلار کمک مالی برای کمپین انتخاباتی «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و برای مقابله احتمالی در دور نهایی رقابت‌ها با «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات این انتخابات، جمع‌آوری کنند. 

این در حالی است که اعطاکنندگان اصلی درخصوص حمایت از این نامزد نژادپرست و افراطی تردید دارند. علاوه بر آن، در موقعیت کنونی به نظر می‌رسد کلینتون از شانس بالاتری برای راه‌یابی به کاخ‌سفید برخوردار باشد. این دلایل باعث شده است کمیته‌های مزبور بر تلاش‌های خود در جمع‌آوری بیش از پیش کمک‌های مالی برای غول املاک و مستغلات بیفزایند. از سوی دیگر، کمیته‌های عالی اقدام سیاسی حامی کلینتون موفق شده‌اند تا پایان مارس 67 میلیون دلار کمک مالی برای این نامزد دموکرات جذب کنند. 

ترامپ که تاکنون بیشتر هزینه‌های کمپین انتخاباتیش را از منابع مالی شخصی خود تأمین کرده و همواره از منتقدان نفوذ و قدرت بیش از حد کمیته‌های عالی اقدام سیاسی در  تصمیم‌گیری‌ها و ساختار سیاسی آمریکا بوده است، درصورت پذیرش کمک مالی آن‌ها دچار مشکل خواهد شد.          
   
کمیته اقدام سیاسی (PAC)، ستادی است که نامزدهای اصلی در آمریکا باید آن را همزمان با شروع رقابت‌های انتخاباتی‌شان تشکیل بدهند. تشکیل این قبیل کمیته‌ها دو کاربرد دارد؛ یکی اینکه نامزد انتخاباتی مورد نظر را، که شاید چندان هم برای مردم شناخته شده نباشد، در معرض دید قرار می‌دهند و دیگر اینکه آزمونی برای سنجش میزان محبوبیت آن نامزد خواهند بود.

در آمریکا اگر یک نهاد، بیش از 2 هزار دلار برای تأثیرگذاری بر نتایج یک انتخابات هزینه کند، به آن نهاد، «کمیته اقدام سیاسی» اطلاق می‌شود که وظیفه‌اش طرفداری از نامزدها و یا مخالفت با آن‌ها است. 

در گذشته، حداکثر کمک مالی که به کمیته‌های اقدام سیاسی می‌شد، بسیار کمتر از مبالغ فعلی بود. تا اینکه در سال 2010، دادگاه عالی آمریکا در پرونده‌ای موسوم به «اتحاد شهروندان در برابر کمیسیون انتخابات فدرال،» لوایح گذشته را لغو و اعلام کرد این کمیته‌ها می‌توانند به کمپین‌های انتخاباتی، کمک‌های نامحدود مالی ارائه کنند. طبق حکم این دادگاه، کمیته‌هایی از این نوع هیچ محدودیتی برای هزینه کردن در انواع فعالیت‌های مرتبط با انتخابات نیز نخواهند داشت. این قانون باعث شد کمیته‌های مذکور به دلیل قدرتی که برای تأثیر بر انتخابات آمریکا پیدا کردند به «کمیته‌های عالی اقدام سیاسی» یا (Super PACs) معروف شوند. 

کمیته های عالی اقدام، اکنون به عنوان بازوی اصلی و بخش‌های غیررسمی فعالیت‌های انتخاباتی عمل می کنند. این کمیته‌ها که می‌توانند کمک های نامحدود را چه از طریق اشخاص و چه از طریق شرکت ها جمع آوری کنند، به بخش اصلی «قدرت پول سیاسی» در این کشور تبدیل شده‌اند. در این کمیته‌ها شمار زیادی از سرمایه داران حامی رژیم صهیونیستی عضو هستند که پس از روابط سرد اوباما و نتانیاهو، این‌بار برای انتخاب فردی که باید او را در سایه حمایت خود بگیرند محتاط تر شده‌اند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار