ان‌بی‌سی نیوز: بلاتکلیفی دموکرات‌ها بدلیل دودستگی جمهوری‌خواهان بر سر ترامپ

دودستگی بوجودآمده در حزب جمهوری‌خواه آمریکا بر سر دونالد ترامپ باعث سردرگمی اعضای حزب دموکرات این کشور شده است.

ان‌بی‌سی نیوز: بلاتکلیفی دموکرات‌ها بدلیل دودستگی جمهوری‌خواهان بر سر ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، اختلاف میان اعضای حزب جمهوری‌خواه بر سر «دونالد ترامپ،» نامزد جنجالی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، باعث سردرگمی دموکرات‌های این کشور شده است. اعضای حزب دموکرات باید راهکارهای شکست دادن این میلیاردر نژادپرست و افراطی را که گمان می‌رود گزینه منتخب جمهوری‌خواهان برای دور نهایی رقابت‌ها باشد، برنامه‌ریزی کنند؛ اما اختلاف درون‌حزبی جمهوری‌خواهان بر سر وی باعث سردگمی دموکرات‌ها شده است.

ترامپ و «پل رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پنج‌شنبه گذشته، به منظور حل‌و‌فصل اختلافات با یکدیگر دیدار کردند. این جلسه بدون دستیابی به هرگونه توافقی پایان یافت. در بیانیه منتشرشده پس از این دیدار تصریح شده است: دو طرف اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند. 

دموکرات‌های آمریکا از این بیانیه، دو پیام کاملاً متفاوت برداشت کرده‌اند: 
کمپین انتخاباتی «هیلاری کلینتون،» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بلافاصله پس از این دیدار نام رایان را در فهرست جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ قرار داد. این فهرست متشکل از اسامی اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه است که نامزد افراطی حزب متبوعشان را فردی غیرقابل‌ پیش‌بینی، خطرناک و تفرقه‌انگیز می‌دانند. کلینتون و حامیانش می‌گویند ترامپ چنان فرد وحشتناکی است که حتی مقامات بلندپایه حزب جمهوری‌خواه نیز از وی دوری می‌کنند.

این در حالی است که نمایندگان دموکرات‌ کنگره تعبیر متفاوتی از بیانیه منتشر شده دارند. «هری رید،» رهبر اقلیت دموکرات سنا، پس از این دیدار اظهار داشت جمهوری‌خواهان بر سر ترامپ به اجماع رسیده‌اند. رید تصریح کرد رئیس مجلس نمایندگان و همچنین رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا از ترامپ حمایت می‌کنند. رهبر اقلیت دموکرات سنا معتقد است مواضع ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی همسو با سیاست‌های بنیادی حزب جمهوری‌خواه است.   



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار