سمنان;

افزایش گرما در تابستان امسال

گرمتر شدن تابستان امسال از نتیجه های تغییر اقلیم و نشانه ادامه روند خشکسالی چندسال اخیر در استان سمنان است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت : پیش بینی می شود تابستان 95 این استان به میزان نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد از تابستان سال گذشته گرمتر شود.
غلامرضا حسنی غربا با بیان این که آثار تغییر اقلیم اکنون تمام بخشها را درگیر کرده و مساله ای چندوجهی است که نیازمند شناخت دقیق است، اظهار داشت : نتیجه نهایی آشکارسازی تغییرات اقلیمی در استان سمنان تکمیل شده و آماده ارائه است.
وی با اشاره به اینکه آشکارسازی نتیجه تاثیر تغییرات اقلیم اولین اقدام برای شناخت بهتر این پدیده است، خاطرنشان کرد: کاهش بارش، افزایش دما، افزایش تبخیر و اثرات تشعشع از مهم ترین حوزه هایی است که از تغییر اقلیم تاثیر می گیرند.
حسنی غربا با اشاره به این که تهیه نتیجه آشکارسازی تغییر اقلیم با مطالعه در حدود یک سال و نیم طول کشیده است ،یادآور شد : در گذشته به روند تغییر اقلیم توجه نشده و بارشهای رگباری که جاری شدن سیل و تخریب از آثار آن است در اثر بی‌توجهی به تغییر اقلیم، مدیریت نشده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد بارشها اکنون در استان سمنان به صورت رگبار اتفاق می افتد، با تاکید بر اتخاذ راه کارهایی برای کنترل سیلاب ها و برنامه برای جمع آوری بارندگیهای رگباری، گفت: متوسط دمای هوا در تابستان امسال بین نیم تا یک و نیم درجه سانتی گراد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: گرمی ، هوا ، تابستان ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار