سمنان؛

خسارت سیلاب به بخش کشاورزی

بارندگی در روستای تاش در شاهرود و روستای عباس آباد در میامی، به صورت رگباری و بارش های پراکنده بود که باعث جاری شدن سیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بارندگی های عصر و شب چهارشنبه در بخشهایی از شهرستانهای شاهرود و میامی در استان سمنان، به بخش های کشاورزی خسارت زد
احمد طاهری افزود: بارندگی در روستای تاش در شهرستان شاهرود و روستای عباس آباد در شهرستان میامی، به صورت رگباری و بارش های پراکنده بود که باعث جاری شدن سیل شد.
وی با اشاره به گزارش اداره کل هواشناسی استان سمنان درباره بارش 26 میلی متر باران در این مناطق، گفت: بارش شدید و رگباری در این مناطق باعث جاری شدن سیل شد که به زیرساخت ها و واحدهای مسکونی تاش و عباس آباد خسارتی وارد نکرد.
طاهری با بیان اینکه سیل در این دو نقطه استان سمنان تلفات جانی نداشت ، افزود: سیل به بخش کشاورزی منطقه تاش خسارت وارد کرد و کارشناسان دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، در حال ارزیابی میزان خسارت ها هستند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی و هشدارها، احتمال بارش های رگباری و جاری شدن سیل در تمام نقاط استان سمنان وجود دارد و با توجه به کوچ بهاره عشایر به مناطق ییلاقی، دامداران از رهاسازی دام و تردد در مسیر رودخانه ها خوداری کنند.
طاهری اضافه کرد: بر اساس پیش یابی آخرین نقشه هواشناسی توده هوای بارشی در استان سمنان حاکم خواهد بود شهروندان هنگام تردد نکات ایمنی را رعایت کنند، از توقف در بستر و حاشیه رود خانه ها و از کوهنوردی و حضور در ارتفاعات با توجه به احتمال رعد و برق خودداری کنند.
باران شدید و تگرگ با شدت زیاد در منطقه تاش بارید و باعث سیلاب شد و سیل به حدی بود که یک خودرو را تا فاصله ای طولانی با خود برد.
منطقه تاش در 30 کیلومتری شهر شاهرود قرار دارد و عباس آباد در شرقی ترین نقطه استان سمنان در شهرستان میامی قراردارد.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: سیلاب ، خسارت ، میامی ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.