قم؛

برپایی طرح مدرسه آماده در قم

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم از اجرای طرح مدرسه آماده در قم با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی کشور و به ویژه شهر قم در مسئله مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم:علی اکبر رحیمی با اشاره به طرح مدرسه آماده اظهار کرد: برای ایجاد توسعه پایدار، همسو و هماهنگ با سایر برنامه‌های رشد و توسعه در هر جامعه‌ای، باید برنامه‌ جامعی برای مدیریت مخاطرات و پیشگیری و مقابله با آن طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی یادآور شد:اجرایی کردن راهبردهای آن، مستلزم مشارکت مردم و ارتقای آگاهی و دانش اقشار مختلف جامعه است.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه مدرسه به عنوان مکانی است که دانش‌آموزان زمان زیادی را در آن حضور دارند، گفت: به همین دلیل باید دارای محیطی ایمن و به دور از تهدید و مخاطرات باشد، به گونه‌ای که والدین، با آرامش خاطر، فرزندان خود را به مدرسه بسپارند.

وی گفت: دانش‌آموزان نیز به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر بر تغییر نگرش خانواده و جامعه، باید بدون نگرانی از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی به تحصیل و بالندگی بپردازند.

رحیمی توجه به دانش‌آموزان را ضروری دانست و افزود: اهمیت این قشر از جامعه تا حدی است که در اصول 10 گانه برنامه راهبرد جهانی سازمان ملل متحد(UNISDR) برای کاهش سوانح و نیز اهداف هفت گانه چارچوب جدید بین‌المللی به این موضوع پرداخته شده و بر ارزیابی ایمنی مدارس، تنظیم برنامه‌های درسی و آموزشی در خصوص کاهش خطرپذیری بلایا، ترویج و گنجاندن دانش کاهش مخاطرات و اثرات بلایا در برنامه‌های درسی مدارس در همه سطوح تأکید شده است.

وی یادآور شد: مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر قم در نظر دارد با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی کشور و به ویژه شهر قم در مسئله مدیریت بحران، براساس وظایف ذاتی خود، با همکاری و مشارکت مستقیم اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم، اقدام به تدوین، برنامه‌ریزی و اجرای طرح «مدرسه آماده» کرده است.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم عنوان کرد: «مدرسه آماده» قصد دارد تا با همراهی و همدلی تمام مسئولان و ذینفعان در زمینه ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت فرزندان امروز و آینده‌سازان فردای این کشور، گامی مؤثر بردارد.

وی در پایان با اشاره به اهداف طرح مدارس آماده، تصریح کرد: این طرح ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندی مدارس شهر قم برای مقابله با حوادث را پیگیری می‌کند و ایجاد زمینه مناسب مشارکت و همکاری سازمان یافته شهروندان، سازمان‌ها و نهادهای مسؤول در حوزه مدیریت بحران را در نظر دارد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، برپایی ، طرح ، مدرسه آماده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.