قم؛

بالاترین آمار تحصیلات در خانواده های نوآموزان کشور،متعلق به قم است

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم از اعزام رایگان نوآموزان بیمار به تهران برای درمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید احمد آقامیری گفت: سامانه­‌ای بودن طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان که امسال برگزار شد مایه آسودگی خانواده­‌ها از ایستادن در صف­‌های طولانی و وقت­‌گیر شد.

وی افزود: در این ساز و کار جدید نیاز نبود که حجم زیادی از اولیای دانش­‌آموزان به پایگاه­‌های سنجش مراجعه کنند بلکه با مراجعه به مدرسه، نوبت می­‌گرفتند و در زمان مورد نظر به پایگاه می­‌رفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم از تعامل خوب این اداره با مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان خبر داد و گفت: در سال­‌های گذشته هنگامی که متوجه می­‌شدیم یک دانش­‌آموز مشکل سلامتی دارد تنها به خانواده­‌اش اطلاع می­‌دادیم و دیگر پیگیری نمی­‌کردیم که آیا آن خانواده در پی درمان فرزندانشان هستند یا نه اما امسال این گونه دانش­‌آموزان را برای معاینه دقیق­‌تر به دانشگاه علوم پزشکی فرستادیم و این دانشگاه تمام مراحل معاینه تخصصی و اعزام به تهران را به رایگان انجام داد.

آقامیری تاکید کرد: در اجرای طرح سنجش باید ارزیابی­‌ها و معاینه­‌ها با بیشترین دقت انجام شوند چون تشخیص‌های نادرست و مشکوک سلامتی کودک را به خطر می­‌اندازند.

وی با اشاره به آمار دانش­‌آموزان سال نخست ابتدایی سال 94 ابراز کرد: 48 درصد این نوآموزان دختر و 52 درصد آنها پسر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم افزود: 92.6 درصد نوآموزان راست­‌دست و 7.4 درصد آنها چپ دست بودند.

آقامیری با اشاره به آمار دانش­‌آموزان افغانی اظهار کرد: 3.4 درصد نوآموزان سال 94 کشور افغانی بودند و این آمار در قم 11.3 درصد است.

وی تصریح کرد: بالاترین آمار تحصیلات پدران و مادران نوآموزان سال گذشته کشور مربوط به استان قم است این امر جای افتخار دارد چون شغل و تحصیلات پدر تاثیر به­‌سزایی در زمینه تربیت فرزند دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه در 270 خانواده در استان قم بیش از دو معلول وجود دارد ابراز کرد: 463 دانش­‌آموز استثنایی بی­‌بضاعت در استان تمام خدمات تحصیلی و درمانی را به رایگان دریافت می‌کنند.

آقامیری، برنامه­‌های اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در تابستان را مورد توجه قرار داد و گفت: همه دانش­‌آموزان استثنایی استان قم در برنامه­‌های اوقات فراغت شرکت خواهند کرد.

برچسب ها: قم ، استثنایی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار