مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد:

ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد به 99.7 درصد رسید

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 73 هزار تلفن همراه در استان یزد دایر است که این رقم ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان را به 99.7 درصد رساند.

ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد به 99.7 درصد رسیدخبرگزاری فارس: ضریب نفوذ تلفن همراه در یزد به 99.7 درصد رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدمهدی مقوم، صبح امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته ارتباطات با اشاره به شاخص‌های ارتباطی در استان یزد اظهار داشت: در بخش ارتباطات در حوزه تلفن ثابت هم‌اکنون ظرفیت سوئیچ تلفن 663 هزار شماره در 150 مرکز مخابراتی فراهم است که از این میزان ظرفیت، حدود 528 هزار شماره مشغول به کار است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان یزد 49 درصد است به این معنا که به ازای هر 100 نفر، 49 تلفن ثابت مشغول به کار است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد همچنین بیان کرد: در حال حاضر 97 درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش تلفن ثابت هستند.

مقوم همچنین با اشاره به ظرفیت تلفن همراه دراستان یزد نیز اظهار داشت: در حال حاضر در استان یزد یک میلیون و 300 هزار پورت ظرفیت تلفن همراه وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 73 هزار تلفن به صورت دائمی و اعتباری مشغول کار هستند.

وی یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان یزد 99.7 درصد است و به ازای هر 100 نفر، 99.7 تلفن همراه دایر است که البته این ضریب سال گذشته 100 درصد بود اما به دلیل تخلیه برخی شماره‌ها که سال‌ها در اختیار مردم بود اما استفاده‌ای از آن نشده بود، این ضریب نفوذ به میزان اعلام شده فعلی رسید.

مقوم در مورد سایت‌های BTS تلفن همراه نیز بیان کرد: در حال حاضر در سطح استان یزد 729 سایت BTS تلفن همراه دایر است و پوشش ارتباطی تلفن همراه در شهرها و روستاها را بر عهده دارد ضمن اینکه 750 سایت 3G نیز فعال شده و در تلاش برای افزایش این سایت‌ها هستیم.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون 2 هزار و 254 کیلومتر از جاده‌ها و 623 کیلومتر از مسیرهای ریلی استان یزد زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد و به لحاظ جمعیتی، 95.5 درصد جمعیت استان یزد زیر پوشش تلفن همراه هستند.

وی، یکی دیگر از شاخص‌های ارتباطی را دیتا و فناوری اطلاعات دانست و افزود: 208 سایت دیتا در استان یزد فعال است و 121 هزار و 400 پورت تجهیزات دیتا در این استان نصب شده که 96 هزار پورت آن مشغول به کار است.

مقوم، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان یزد را نیز 60 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: در استان یزد 96 هزار پورت نصب شده و 66 پورت در اختیار شرکت‌های PAP قرار دارد که بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت در استان قابل قبول است.

وی در مورد ارتباطات روستایی نیز بیان کرد: در حال حاضر 795 روستا در استان یزد دارای ارتباط هستند و 66 هزار و 720 شماره در این مناطق مشغول به کارند ضمن اینکه به ازای هر 100 نفر جمعیت روستایی، 41.5 شماره ثابت در سطح روستاهای استان یزد فعال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میانگین درآمد تلفن ثابت در استان یزد اظهار داشت: میانگین درآمد تلفن ثابت در یزد 4 هزار و 200 تومان است که البته این رقم در سال گذشته 4 هزار و 800 تومان بوده است بنابراین میانگین درآمد مخابرات کاهش 600 تومانی داشته است.

مقوم یادآور شد: هزینه ایجاد خط تلفن ثابت در استان یزد یک میلیون تومان است در حالی که خطوط با رقمی معادل 50 هزار تومان به مردم واگذار می‌شود و از سوی دیگر تعرفه‌های تلفن نیز پایین است به همین دلیل واگذاری تلفن ثابت مخابرات به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار