دهدشتی در نطق میان دستور:

تخلفات "سعید مرتضوی" برای مجلس اثبات شده است/ برخی سیاسیون تقوی الهی را رعایت نمی‌کنند

نماینده آبادان گفت: تخلفات سعید مرتضوی برای مجلس اثبات شده و ما در پیگیری این موضوع تسلیم نخواهیم شد.

تخلفات

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مـتأسفام که وزیر کشور استاندار موفق خوزستان را برکنار کرد.

وی ادامه داد: انتخابات مجلس دهم برگزار شد و من از خداوند برای منتخبین توفیق خدمتگزاری و افزایش توان برای حفظ این امانت الهی را خواستارم .

نماینده مردم آبادان با انتقاد از عملکرد برخی از سیاست‌مداران افزود: چرا برخی از سیاسیون تقوی الهی را رعایت نمی‌کنند. مقام معظم رهبری فرموده‌اند سیاست بعنوان پشت هم اندازی، فریب و دروغ مطلوب اسلام نیست اسلام می‌‌خواهد مسئولین صادقانه عمل کنند آیا ما این چنینیم.

 دهدشتی ادامه داد: آیا این اخلاقی است که برخی برای انتخابات ریاست جمهوری دستاوردهای جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند و درست نیست که دستاوردهای رئیس جمهور منتخب مردم را که مطیع رهبری است زیر سوال ببرند و وی را مخالف رهبری نشان دهند.

نماینده مردم آبادان با انتقاد از بداخلاقی‌ها در عرصه سیاست گفت: برخی به اسم اعتقاد به رهبری و صرفا برای پیروزی در انتخابات سالهای آتی شدیدترین تخریب‌ها و حرمت‌ها را در جلسات و شبکه‌های مجازی علیه بزرگان نظام انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: شهید مظلوم دکتر بهشتی در مقابل شعار «شاه زنازاده است، خمینی آزاده است» برآشفت و گفت پدر شاه ازدواج کرده بود و این شعار حرام است و با شعار حرام نمی‌شود به یک انقلاب درست رسید اما برخی کل نظام را فدای پیروزی در انتخابات می‌کنند با این وضعیت و فضای مسموم موجود دیگر حتی انتقاد سازنده هم به دولت نمی‌شود کرد.

دهدشتی تصریح کرد: آیا تهمت زدن به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور تقوای الهی است؟ آیا درست است که رئیس جمهور سابقمان را ممنوع‌التصویر کنیم و حتی اجازه دفاع هم به وی ندهیم؟ تقوای سیاسی چه شد؟ من که نماینده مجلس هستم نمی‌دانم این حکم از کجا آمده است روزی می‌گویم مصوبه شورای امنیت ملی است و روزی دیگر از دستور دادستانی سخن می‌گویم.

نماینده مردم آبادان با اشاره به قوانین در قانون اساسی کشور گفت: اصل بر برائت همه انسان‌ها است مگر اینکه جرم آنها در دادگاهی صالحه اثبات شود. قانون اساسی که نباید فقط زینت مجلس‌های ما باشد.

دهدشتی ادامه داد: مضحک نیست که من الان بگویم "سیدمحمد خاتمی" ولی خبرنگاران جرأت نکنند اسم وی را بیاورند و بگویند رئیس جمهور دوره اصلاحات.

وی محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه را خطاب قرار داد و گفت: جناب اژه‌ای شما برخلاف آموزه‌های دینی ترحمی به آبروی خانواده فوتبالیست محروم نکرده‌اید و مقابل دوربین‌ها از علت مرگ آن مرحوم گفتید و از آن طرف عاملان آتش زدن سفارت عربستان را دستگیر کردید اما از علت اصلی و کسانی که به این افراد خط می‌دادند سخن نگفته‌اید و یا حتی مردم را از نام آنها آگاه نکردید حمله به سفارت دانسته یا نادانسته باعث کمک به آل سعود شد.

نماینده مردم آبادان گفت: چرا در قوه قضاییه پرونده‌های برخی افراد به صورت چراغ خاموش رسیدگی می‌شود چرا نام حمله کنندگان به علی مطهری اعلام نمی‌شود. جلسات دادگاه بابک زنجانی هر روز برگزار می‌شود اما جلسات دادگاه سعید مرتضوی که شبانه چک‌های میلیاردی رد و بدل می‌کرد و هم دست زنجانی بود چند ماه یکبار برگزار می‌شود.

وی افزود: برای آخرین بار می‌گویم که تخلفات سعید مرتضوی برای مجلس اثبات شده است. پیگیری‌های ما باعث شد در بسیاری از جاها در تنگنا قرار بگیریم اما ما تسلیم نخواهیم شد طبق قانون قوه قضاییه سه ماه فرصت داشت به این قانون رسیدگی کند اما هنوز هم تعلل می‌شود.

دهدشتی با اشاره به پرونده محمود احمدی نژاد در قوه قضاییه گفت: چرا آقایان قوه قضاییه همت نمی‌کنند تا به این پرونده رسیدگی شود که مرتکبین جرم دوباره هوس تکیه زدن بر امپراطوری ظلم و فساد به سرشان نزند و وعده‌های آنچنانی ندهند مگر وعده‌های دروغ مصداق تخلف انتخاباتی نیست؟ باید به این وعده‌ها رسیدگی شود تا در آینده کسی هوس تکرار آن را نکند.

وی افزود: متأسفانه در کمیسیون اقتصادی برخی همکاران ما روند فرسایشی را طی می‌کنند تا گزارش تخلفات ارائه نشود زیرا طبق قانون کمیسیون یک ماه فرصت دارد گزارش نهایی را به صحن مجلس بفرستد باید از خود بپرسیم چه کسانی از قرائت این گزارش واهمه دارند.

 انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار