مهاباد؛

صادرات نخستین محموله گازوئیل از میاندوآب به عراق

برای نخستین بار شش میلیون لیتر نفت گاز از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندواب به اقلیم کردستان عراق صادر شد.

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شرکت نفت منطقه میاندوآب گفت:پیش بینی می شود امسال، میزان صادرات این فرآورده نفتی به طور متوسط در هر ماه به 10 میلیون لیتر افزایش یابد.

مجرد گفت:صادرات نفت و گاز به کردستان عراق ضمن ورود این فراورده نفتی به بازار مصرف انرژی عراق،در جلوگیری از قاچاق سوخت و ارزآوری به کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی هم تاثیر به سزائی خواهد داشت.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت هم افزود: به منظور کنترل خودروهای خروجی،دو باب جایگاه سوخت در مرز تمرچین پیرانشهر و مرز کیله سردشت مستقر شده است که با این اقدام هم عرضه سوخت به خودروهای عراقی اختیاری خواهد بود و هم باک خودروهای خروجی نیز از مرز بازرسی و کنترل می شود.

وی اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون با کنترل کامیون های عبوری از قاچاق حدود 200 میلیارد ریال سوخت به خارج از کشور جلوگیری شده است.

بگفته مدیر شرکت نفت منطقه میاندوآب، این شرکت یکی از مناطق 37 گانه کشور است که کار سوخت رسانی، تامین و توزیع فرآورده های نفتی به هشت شهرستان جنوب آذربایجان غربی شامل مهاباد،بوکان،نقده، پیرانشهر، سردشت، میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و دو شهر بانه و سقز در استان کردستان را برعهده دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.