مهاباد؛

برگزاری کارگاه آموزشی پرستاری جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت هوشمند خدمات پرستاری شهرستان های جنوب آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار شد

بگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس شبکه بهداشت و درمان مهابادگفت: در قالب این کارگاه تخصصی، چگونگی استفاده از نرم افزار Ishift با حضور کارشناسان و مدیران خدمات پرستاری و IT شهرهای مهاباد،سردشت، پیرانشهر، نقده، اشنویه، بوکان، تکاب، میاندوآب و شاهین دژ آموزش داده شد.

مرزنگ افزود: به منظوربرنامه ریزی کاری برای پرسنل بیمارستان ها و مراکز درمانی ، باید قوانین کاری از قبیل ساعت کاری، مقررات نوبت کاری، توزیع مناسب پرستاران دارای رتبه های مختلف در هر نوبت کاری و دیگر امور برآورد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در این کارگاه آموزشی که کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی حضورداشتند،مدیران خدمات پرستاری (مترون) و کارشناسان IT بیمارستان های جنوب استان با نحوه نحوه الکترونیکی نمودن برنامه های پرسنل حوزه درمان از طریق نرم افزار Ishift آشنا شدند.

مرزنگ گفت: از جمله ویژگی های این نرم افزار ، آنلاین بودن آنست که برنامه وارد شده توسط سرپرستار به مترون آن بیمارستان ارجاع داده می شود و در نهایت به طور مستقیم تحت نظارت معاونت درمان دانشگاه و وزارت متبوع خواهد بود و هرگونه تغییر در این برنامه به صورت آنلاین تحت نظارت حوزه های فوق قابل مشاهده است.

بگفته مرزنگ،کاهش زمان لازم برای تهیه برنامه نوبت کاری توسط سرپرستاران از میانگین 20 به سه ساعت، جلوگیری از بروز تداخل کاری پرسنل در شیفت های کاری، رعایت تساوی در توزیع شیفت ها بر اساس قوانین کاری پرستاری، مدیریت و کنترل اضافه کار و حضور در تعطیلات بر اساس تقویم تعریف شده، افزایش قابلیت کنترل و بررسی شیفت ها برای مدیران مسئول ازجمله مزایای این طرح است.
وی همچنین قابلیت ذخیره سازی اطلاعات پرسنل به منظور جوابگویی در مواقع ادعای خلاف واقع و دسترسی به برنامه شیفت بندی از طریق رایانه محل کار یا منزل، بررسی و تایید درخواست های ارسال شده پرسنل در هر ماه، دسترسی به پرونده آموزشی کادر پرستاری و استخراج شاخص های کمی و کیفی نیروی انسانی پرستاری را از دیگر مزیت های طرح مدیریت هوشمند خدمات پرستاری عنوان کرد.

هم اکنون در شهرستانهای مختلف آذربایجان غربی24 بیمارستان با بیش از سه هزار و 961 تخت مصوب وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.