اعتراضات جهانی علیه استفاده از سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

فعالان محیط زیست در سراسر جهان علیه استفاده از سوختهای فسیلی دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیوی ملی آمریکا (ان‌پی‌ار)، ده‌ها هزار تن در گوشه و کنار جهان سوار بر قایق یا دوچرخه یا حتی با پای پیاده نسبت به استفاده از سوخت فسیلی در کشورهای خود دست به اعتراض زدند.

حدود دو هفته است که افراد دوستدار محیط زیست در 6 قاره جهان کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا اعتراض خود را نسبت به آنچه که آن را "کوتاهی دولتها در مقابله با تغییرات اقلیمی گسترده در جهان" اعلام می‌کنند، نشان دهند.

روز یکشنبه هفته جاری 52 نفر در ایالت واشینگتن آمریکا به دلیل ممانعت از حرکت قطارهای دیزلی در این ایالت دستگیر شدند. در شیکاگو و لس‌آنجلس نیز صدها تن در اعتراض به تداوم استفاده از سوخت‌های فسیلی در صنایع مختلف آمریکا به خیابان‌ها ریختند.

اعتراضات جهانی علیه استفاده از سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

گزارشهای دریافتی از مناطق مختلف جهان نشان ‌می‌دهد که در فاصله زمانی سوم تا پانزدهم ماه جاری میلادی (14 تا 26 اردیبهشت) ده‌ها هزار نفر در سراسر جهان در کشورهایی مانند استرالیا، آلمان، انگلیس، برزیل، ترکیه، اندونزی و نیجریه به این حرکت جهانی پیوسته‌اند.

حدود یک هفته پیش، صدها معترض در استرالیا با سوار شدن برروی قایق‌های کوچک، بندر نیوکاسل این کشور که یکی از بزرگترین بنادر جهان برای صادرات ذغال سنگ به شمار می‌رود را محاصره کردند.

اعتراضات جهانی علیه استفاده از سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

در انگلیس فعالان حامی محیط زیست یکی از بزرگترین معادن ذغال سنگ این کشور را تعطیل کردند.

اعتراضات جهانی علیه استفاده از سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

در آلمان معترضان با حمله به یک نیروگاه سوخت فسیلی، آن را برای چندین ساعت به اشغال خود درآوردند. آنها همچنین با نشستن برروی ریل آهن، مسیر ورود واگن‌های سوخت به این نیروگاه را مسدود کردند.

اعتراضات جهانی علیه استفاده از سوخت‌های فسیلی+ تصاویر

هفته گذشته در نیجریه نیز معترضان در اطراف اولین چاه نفت کشف شده در این کشور تجمع کردند.

ناسا روز گذشته گزارش داد که آوریل امسال (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت 95) گرمترین آوریل تاریخ جهان بوده است و در این میان، استفاده از سوخت‌های فسیلی یکی از عوامل اصلی تغییرات اقلیمی گسترده در جهان و افزایش گرمایش جهانی به شمار می‌رود.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار