همدان؛

همایش اردیبهشت مفاخر همدان

همایش اردیبهشت مفاخر همدان با نکودداشت مقام استاد جواد محقق و استاد میر هاشم میری در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار شد.

همایش اردیبهشت مفاخر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این همایش گفت: مراسم اردیبهشت مفاخر همدان به مناسبت بزرگداشت دو شاعر و نویسنده ملی استاد جواد محقق و استاد میرهاشم میری برگزار شده است.
 
فاضل عبادی افزود: استاد جواد محقق شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح ملی است و آثار با ارزشی خلق کرده است، استاد میر هاشم میری نیز در  چهار دهه گذشته خدمات ارزنده ای به حوزه فرهنگ ارائه کرده اند.
 
عبادی با بیان اینکه امسال سالنامه فرهنگی همدان مزین به نام سیدجمال الدین اسدآبادی شده است؛ ادامه داد: سال گذشته به مناسبت هفتصدمین سال درگذشت میر سید علی همدانی به نام این حکیم نامگذاری و همایشی برای بزرگداشت  وی برگزار شد.
 
وی افزود: تکریم دانشمندان گذشته و حال در دستور کار مسئولان استان قرار دارد چرا که باید آنچنان که گذشتگان را گرامی می‌داریم به بزرگان معاصر نیز ادای احترام کرد.
 
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم  در این همایش گفت: امیدواریم در همدان زمینه ای فراهم شود تا شخصیت ها و مفاخر بزرگ استان در آن روز در این استان گرد هم بیایند.
 
علی آقا محمدی افزود: شخصیت‌های مهم و بزرگ دارای تواضع اخلاقی بوده و از هیچکس انتظاری ندارند و برای نجات همنوعان و جامعه نیز از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.
 
وی اضافه کرد: همایش اردیبهشت مفاخر حرکتی مثبت برای معرفی افرادی است که بهترین الگو برای نسل امروز و فردا بوده و همانند گوهری وجودشان برای کشور سرمایه بزرگی به شمار می رود.
 
وی تصریح کرد: به مسئولان استان پیشنهاد می کنم که در روز همدان نشست سوته‌دلان با حضور شخصیت‌های بزرگ و ارزشی در همدان برگزار شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.