همدان؛

تدوین دانشنامه ی مفاخر همدان

استاندار همدان از تدوین ٣٠ جلد از دانشنامه ١١٠ جلدی مفاخر همدان خبر داد.

تدوین دانشنامه ی مفاخر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه تهیه این دانشنامه از پارسال آغاز شده است اظهار کرد: دایرة‌العمارف یا دانشنامه‎ای را برای یادآوری نام و زندگینامه همه بزرگان استان همدان از قبل اسلام تا امروز در دست تهیه است.

استاندار همدان با بیان اینکه گذشته ایران بزرگ بسیار افتخار آفرین است و همدان تاریخی بلند و افتخارآفرین دارد، بیان کرد: بسیاری از ادبا، شعرا و فضلا در سطوح مختلف که جهان به انها افتخار می‌کنیم در ایران و همدان پرورش یافته‌اند و این افتخارات باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه افتخارات ایران و استان همدان باید با جوان امروز پیوند داده شود، گفت: امسال استادمحقق و استادمیری و بزرگان دیگری که عشق به گذشته و هویت خود دارند، باید این پیوند را با جوانان برقرار کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه امسال هزارمین سال ورود بوعلی به همدان است، بیان کرد: هزار سال پیش همدان مستعد این بود که خاستگاهی برای پرورش بوعلی شود و بوعلی با علم همدان را انتخاب کرد و به همدان آمد.

نیکبخت با تاکید بر اینکه همیشه تاریخ همدان سرشار از علما، فضلا و ادبا بوده است، بیان کرد: در عصر حاضر نیز در همدان بزرگان زیادی زندگی می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه برگزاری نکوداشت بزرگان گذشته و حال مهم است، ادامه داد: سال گذشته، همدان به نام میرسیدعلی همدانی و امسال به نام سید جمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بزرگداشتی برای میرسیدعلی همدانی برگزار شد و امسال نیز بزرگداشتی برای سید جمال‌الدین اسدآبادی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در شهریورماه بزرگداشتی به مناسب هزارمین سال ورود بوعلی به همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/الف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.