پس از کمک 100 میلیون دلاری صهیونیست تندرو به نامزد جمهوریخواه؛

دونالد ترامپ به تل آویو سفر می کند

نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه از تصمیم خود برای سفر به سرزمین های اشغالی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، شِلدون اَدلسون -- کلان سرمایه‌دار امریکایی -- که از عمده حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه و صهیونیستی تندرو است سرگرم آماده سازی سفر دونالد ترامپ، نامزد جسور حزب جمهوری‌خواه به سرزمین های اشغالی پیش از مجمع نهایی حزب برای معرفی نامزد نهایی جمهوری‌خواهان است.

به گفته منابع نزدیک به ادلسون، وی سفر ترامپ به تل آویو را به سود وی دانسته است. یکی از این منابع گفت: «مطمئنم که شلدون مشوق این سفر بوده است.»

هفته گذشته، ادلسون از کمک 100 میلیون دلاری خود به کارزار انتخاباتی ترامپ خبر داد، و ترامپ نیز در مصاحبه با روزنامه عبری زبان «هیوم» گفت که برنامه سفر قریب الوقوع به تل آویو را دارد.

این نامزد سرمایه‌دار بخش املاک، پیشتر سفر خود به سرزمین های اشغالی را که برای ماه دسامبر برنامه‌ریزی شده بود به تعویق انداخته بود. این اتفاق پس از آن افتاد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در موضع‌گیری مقابل پیشنهاد ترامپ برای منع ورود مسلمانان به امریکا، از وی دوری کرد.

ادلسون به عنوان مدیر عامل شبکه قمارخانه‌های «لاس وگاس سَنْدز» در ژوئن 2015 با تملک دارایی به ارزش 28 میلیارد دلار در رتبه هجدهمین فرد ثروتمند جهان در فهرست فوربِس جای گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار