اردبیل؛

سوم خرداد مظهر عزت کشور است

مسئول کمیته تحقیق و تفحص شهدای گمنام نیروهای مسلح استان اردبیل گفت: بر خلاف جنگ‌هایی که قبل از انقلاب در خرمشهر به وقوع پیوسته در دفاع مقدس خرمشهر بدون باج‌گیری دشمن آزاد شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ذکی اله خوشبخت افزود: کشور بعثی عراق سه سپاه مستقل را در این شهر مستقر کرده بود و خرمشهر در طول تاریخ برای سومین بار در دست دشمن اسیر بود.

وی گفت: عراقی‌ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از نفوذ ایران برای بازپس‌گیری خرمشهر ترتیب دادند تا جایی که اظهارنظر کارشناسان در آن مقطع از جنگ بر این اساس بود که خرمشهر دیگر قابل بازپس‌گیری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با تأکید به اینکه ۱۸ ماه اسارت در طول جنگ نصیب خرمشهر شد و هنوز خاطره آن در ذهن بسیاری از ساکنان این منطقه باقی است، اضافه کرد: با این وجود درایت و تدبیر رهبری و سلحشوری رزمندگان نتیجه پیش‌بینی شده را وارونه ساخت.

خوشبخت با یادآوری اینکه پیش از این خرمشهر در طول تاریخ دو بار تصرف شده بود و یکبار در مقابل سمرقند و یک بار در مقابل سلیمانیه آزاد شده بود، تصریح کرد: با جنگی تمام‌عیار و رشادت و شهادت رزمندگان و به خواست پروردگار خرمشهر آزاد شد.

وی افزود: این بار با بازپس‌گیری خرمشهر هیچ باجی به دشمن داده نشد و به همین دلیل نامگذاری این روز به روز مقاومت و پیروزی حقیقتاً به جا است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، سوم ، خرداد ، مظهر ، عزت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.